Ellerinde, çantalarında plastik su şişeleri ile gezen… sevmedikleri, hoşlarına gitmediği halde… içleri kalka kalka… zoraki su içenlere müjdem olsun.
Amerika' da yapılan ve geçen hafta ‘Journal of the American Society of Nephrology' isimli tıp dergisinde yayınlanacağı açıklanan bir araştırma müthiş bir şehir efsanesinin daha sonunu getirdi. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Rasim Küçükusta, Mynet okurları için yazdı.
İster inanın ister inanmayın ama, meğerse bugüne kadar neredeyse tüm doktorların ‘Aman ne yapın ne edin, sağlığınız için günde mutlaka 2 litre su için' şeklindeki öğütlerinin bilimsel bir dayanağı yokmuş.
Tabii ki su yaşamamız için elzem bir madde, elbette susuz bir hayat düşünülemez, ama ‘fazla su içerek daha sağlıklı olmak' da söz konusu değil.
Araştırmaya göre ‘gereksiz yere zoraki içilen fazla su' ne cildimizin güzelleşmesine… ne kilo vermemize… ne baş ağrılarımızın ortadan kalkmasına ve ne de toksinleri vücuttan atmamıza yarıyormuş.
Mynet Haber servisini kullanmak Kullanım Şartları'nı kabul etmek anlamına gelir. Web sitemizde yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Mynet haber yorum içeriklerini benimsememektedir. Yorumlardan Mynet veya www.mynet.com sorumlu tutulamaz.