| | 18.07.2008 11:44 - Bu haber 4327 kişi, Mynet Haber bugün 3.635.492 kişi tarafından okundu. Yeşil çay kalp krizi riskini azaltıyor LONDRA (İHA) - Yunanistanlı araştırmacıların yaptığı bir araştırma, günde içilen birkaç fincan yeşil çayın kalp krizi riskini azalttığını ortaya çıkardı.
Yeşil çayın kan dolaşımını düzenlediğini ifade eden Atina Tıp Fakültesi Kardiyoloğu Araştırmacı Charalambos Vlachopoulos, başlangıç olarak hergün 2 fincan yeşil çayın içilmesi gerektiğini ifade etti. Kalp krizinin, biriken yağların damarları zorlayıp tıkaması ve damarları tahrip eden yüksek tansiyon dolayısıyla meydana geldiği ve günümüz dünyasında en çok ölüme neden olan hastalık olduğunu ifade eden Vlachopoulos, "Yeşil çay, dolaşım faaliyetlerini düzenleme bakımından daha yararlı olmasına rağmen Batı dünyası tarafından siyah çaya nazaran daha az tüketiliyor" diyerek yeşil çayda bulunan yüksek kaliteli "flavonoid" adındaki yararlı bileşen maddesinin, kakao, domates ve üzümde de bulunduğuna dikkat çekti.
| | |
| |
| Mynet Haber servisini kullanmak Kullanım Şartları'nı kabul etmek anlamına gelir. Web sitemizde yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Mynet haber yorum içeriklerini benimsememektedir. Yorumlardan Mynet veya www.mynet.com sorumlu tutulamaz. | |
|