Haber Video
Galeri
Erkek
Kadın
Teknoloji
Yurt Haber
Sinema
Şehir Fırsatları
Arşiv 
Mynet Haber > Sağlık Haberleri > Günde 2 litre su içmenin faydasının kanıtı yok
Mynet haber bugün 9,824,790 kişi, bu haber 433 kişi tarafından okundu.
   
Günde 2 litre su içmenin faydasının kanıtı yok
  • Üzücü
  • Komik
  • Eğlenceli
  • Şaşırtıcı
  • Sevindirici
  • Düşündürücü
  • Sıkıcı
  • Korkunç
  • Başarılı
  • İnanılmaz
Bu haberi Facebook'ta paylaşmak ister misin?

Günde 2 litre su içmenin faydasının kanıtı yok

Güncelleme:03 Nisan 2008 12:08

Ankara (AA)- Yapılan yeni bir araştırma, çok su içmenin sağlığa faydalı olduğu yönünde hiçbir kanıt bulunmadığını ortaya koydu.


Araştırmacılar, sağlık için günde 8 bardak (2 litre) suya ihtiyaç bulunduğu yönündeki inancın "bir mit olduğunu" söyledi. Özellikle 1990'larda yaygınlaşan bu inanca göre, günde iki litre su tene iyi geliyor, kilo verilmesine ve vücuttan toksinlerin atılmasına yardımcı oluyor; bunun yanı sıra yeterli su içmeyenler sağlık problemleriyle
karşılaşabiliyor. Bu mitin yaygınlaşması, insanları susadıkları zaman su içmek yerine, gün boyunca ellerinde su şişesiyle dolaşmaya sevk etmişti.

Ancak, Pennsylvania Üniversitesinden Dr. Dan Negoianu ile Dr. Stanley Goldfarb'ın klinik çalışmaları tarayarak vardıkları sonuç, bu kadar çok su içmenin saptanmış herhangi bir yararı olmadığı yönünde. Bilim adamları, sıcak ve kuru havalarda su ihtiyacının arttığını, bazı hastalıklardan mustarip olanların fazla sıvıya ihtiyaç duyabileceğini, ancak "ortalama sağlıklıklı insanlar için böyle bir ihtiyaç bulunmadığını" belirtti.


Yeni araştırmaya göre, susuzluk derinin görünümünü değiştirebiliyor, ancak çok su içmenin deriyi güzelleştirdiğine dair klinik bir bulgu yok. Bunun yanı sıra bazı araştırmaların, fazla suyun böbreğin tuz ve üreyi vücuttan atmasına yardımcı olduğunu gösterse de bunun sağlığa ne gibi yararı olduğunu göstermekte başarısız kaldığı belirtildi. Daha çok su içmenin tokluk hissi yaratıp kilo vermeye yardımcı olduğu iddiasını da araştıran bilim adamları, bu konudaki araştırmaların da somut sonuca varmada başarısız olduğunu belirtti. Journal of the American Society of Nephrology'de yayımlanan araştırmada, "Genel olarak bu konuda kanıt yetersizliği söz konusu" denildi.

Bu haberi okudunuz mu?

>><<
Tüm Haberler
Kişisel Sağlık Ürünleri
Diğer Sağlık Haberleri

Facebook ile Bağlan Daha Fazla Bilgi Facebook ile Bağlan
Kapat Facebook ile Bağlan
Kapat

Haber Videoları

Bu kız plastikle besleniyor
4 saat önce önce eklendi.
25.245 kez izlendi.
Dünya bu görüntüyü konuşuyor
5 saat önce önce eklendi.
282.540 kez izlendi.
Kılıçdaroğlu'na DİSK toplantısında protesto
5 saat önce önce eklendi.
19.370 kez izlendi.
Ahırda operasyon böyle gerçekleştirildi
8 saat önce önce eklendi.
193.535 kez izlendi.
İletişim Reklam Adklik Yardım Üyelik Site Haritası

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir