Haber Video
Galeri
Erkek
Kadın
Teknoloji
Yurt Haber
Sinema
Şehir Fırsatları
Arşiv 
Mynet Haber > Sağlık Haberleri > Güneş akciğer kanseri riskini artırıyor
Mynet haber bugün 9,479,751 kişi, bu haber 331 kişi tarafından okundu.
   
Güneş akciğer kanseri riskini artırıyor
  • Üzücü
  • Komik
  • Eğlenceli
  • Şaşırtıcı
  • Sevindirici
  • Düşündürücü
  • Sıkıcı
  • Korkunç
  • Başarılı
  • İnanılmaz
Bu haberi Facebook'ta paylaşmak ister misin?

Güneş akciğer kanseri riskini artırıyor

Güncelleme:18 Aralık 2007 12:36

Ankara (AA)- Bilim adamları, güneş ışığı yetersizliğinin akciğer kanseri riskini artırabileceğini bildirdi. "Journal of Epidemiology and Community Health" dergisinde yayınlanan California üniversitesi bilim adamlarının araştırmasında, ekvatordan uzak olan, güneş ışığının az olduğu ülkelerde akciğer kanseri oranının yüksek olduğu belirlendi.


Çeşitli kıtalardaki 111 ülkedeki verileri inceleyen bilim adamları, akciğer kanserinde vakaların yüzde 85'inin sebebi sigara olsa da, güneş ışığı eksikliğinin de faktörlerden biri olduğunu belirttiler.Güneşten alınan D vitaminin, vücuttaki hücre ölümünden sorumlu faktörleri teşvik ederek tümör büyümesini önlediği belirtiliyor. Vücudun ana D vitamini kaynağı UVB ışınının ekvatora yaklaştıkça arttığını hatırlatan bilim adamları, araştırmada ekvatordan uzak ülkelerde akciğer kanseri oranının en yüksek, ekvatora yakın ülkelerde ise en düşük olduğunu saptadıklarını bildirdi.


Araştırmacılardan Dr. Cedric Garland, diğer kanser hastalıklarında olduğu gibi akciğer kanserinin de genellikle epitel hücrelerde başladığını hatırlatarak, D vitaminin, hücreleri sıkı sıkıya birbirine bağlayan ve böylece hücre bölünmesini frenleyen tutkal benzeri bir madde oluşturan kimyasalları uyardığını söyledi.


Dr. Garland, bununla birlikte orta derecede güneş ışığına maruz kalmanın deri kanserinin en kötü türü olan melanoma riskini önemli ölçüde artırmadığını da vurguladı.

Bu haberi okudunuz mu?

>><<
Tüm Haberler
Kişisel Sağlık Ürünleri
Diğer Sağlık Haberleri

Facebook ile Bağlan Daha Fazla Bilgi Facebook ile Bağlan
Kapat Facebook ile Bağlan
Kapat

Haber Videoları

Ahırda operasyon böyle gerçekleştirildi
2 saat önce önce eklendi.
118.559 kez izlendi.
Teslim olursanız hepinizi öldürürüm dedi
2 saat önce önce eklendi.
110.994 kez izlendi.
İnternetten öpüşmek artık mümkün
3 saat önce önce eklendi.
24.055 kez izlendi.
Sancaktepe'de patlama!
11 saat önce önce eklendi.
294.862 kez izlendi.
İletişim Reklam Adklik Yardım Üyelik Site Haritası

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir