Haber Mynet

Washington (AA)- Gebelikte fazla kafeinli içecekler tüketmenin düşük yapma riskini artırdığı bildirildi. ABD'nin önde gelen Kaiser Permanente tıp merkezinden Dr. De-Kun Li ve ekibinin yaptığı araştırma, daha önce yapılan benzer araştırmaları doğrulayarak, kadınların hamilelikte fazla kafeinli içecek tüketimine son vermelerini öneriyor.
2 yıl süren araştırmaya, gebeyken de kafeinli içecekler tüketmeye devam eden 1063 kadın katıldı.
Gebelikte günde en az iki fincan kahve ya da 5 kutu kafeinli soda (200 miligram kafein) içen kadınların düşük yapma riskinin kafeinli içecekler tüketmeyenlere göre 2 kat, günde 200 miligramdan az kafein tüketenlerin ise düşük yapma riskinin kafeinli içecekler tüketmeyen kadınlara göre yüzde 40 fazla olduğu ortaya çıktı.
Araştırmacılar, çay, soda ya da sıcak çikolata tüketiminin de düşük riskini artırması nedeniyle kahvedeki diğer kimyasal maddelerden çok tek başına kafeinin düşük riskini artırdığını belirttiler.Daha önce aynı konuyla ilgili yapılan araştırmalardan farklı olarak bu araştırmaya gebelikte kafein tüketmeye devam eden kadınlar katıldı.
Bundan önceki araştırmalara katılan bazı kadınlar gebelikte rastlanan mide bulantısı ve kusma şikayetleri nedeniyle kafein tüketmeyi bırakıyordu.
Araştırma "American Journal of Obstetrics and Gynecology" dergisinin internet sitesinde yer alıyor.
Şike kararı bu hafta verilecek!
Futbolda yılın davasına dönen şike davasında açılan dosya bu hafta kapanacak!
Almagro Nice'de unvanını korudu!
ATP 250 Nice'de final karşılaşmasında Nicolas Almagro, NTV Spor'dan canlı yayınlanan karşılaşmada Brian Baker'ı 6-3 ve 6-2 ile geçti. Almagro, toprak kortta 17. finalinde 12. şampiyonluğuna ulaştı.
Eh hızlı Schumacher ama ilk cep Webber'in!
Formula 1'de sezonun altıncı yarışı öncesi sıralama turları Monaco'da koşuldu.