Haber Video
Galeri
Erkek
Kadın
Teknoloji
Yurt Haber
Sinema
Şehir Fırsatları
Arşiv 
Mynet Haber > Teknoloji Haberleri > Kansere karşı "mor domates"
Mynet haber bugün 10,784,606 kişi, bu haber 383 kişi tarafından okundu.
   

Kansere karşı "mor domates"

Güncelleme:27 Ekim 2008 12:28

ANKARA (A.A) - Bilim adamları, kansere karşı etkili olabileceğini düşündükleri mor domates yetiştirdiler. Norwich'teki John Innes Merkezi'nden bir ekip, mor domatesi, "antosiyanin" adlı bir antioksidan pigmenti açısından zengin aslanağzı çiçeğinin genlerini domatese aşılayarak elde etti.


Nature Biotechnology adlı dergide yayımlanan araştırmada, bu domatesten yiyen farelerin daha uzun yaşadığı belirlendi. Kansere meyilli bir grup fareye mor domates, bir gruba normal domates verildi. Testlerde, mor domates yiyenlerin yaşam sürelerinin daha uzun olduğu görüldü.


Böğürtlen, yabanmersini türünden meyvelerde çokça bulunan antosiyaninlerin kolon kanseri hücrelerinin büyümesinin yavaşlamasına yardım ettiği ortaya çıkmıştı. Bu maddenin bulunduğu sebze meyvelerin ayrıca kardiovasküler hastalıklarla yaşlanmanın getirdiği bazı hastalıklara karşı koruma sağladığı da düşünülüyor. John Innes'in ekibi, daha sık yenilen sebze ve meyvelerdeki sağlığa yararlı maddelerin seviyesini artırmak için araştırmalar yapıyor. Domateste de likopen ve flavonoidler gibi faydalı antioksidan maddeler bulunuyor.Merkezden Prof. Cathie Martin, çoğu insanın doktorların tavsiye ettiği gibi günde 5 porsiyon sebze meyve yemediğini hatırlatarak, ancak biyoetken unsurlar açısından zengin ve sık tüketilen sebze meyveler yetiştirilirse insanların yediklerinden daha çok fayda sağlayabileceklerini söyledi.


 

Bu haberi okudunuz mu?

>><<
Tüm Haberler
Kişisel Sağlık Ürünleri
Diğer Teknoloji Haberleri

Facebook ile Bağlan Daha Fazla Bilgi Facebook ile Bağlan
Kapat Facebook ile Bağlan
Kapat

Haber Videoları

Sancaktepe'de patlama!
1 saat önce önce eklendi.
15.580 kez izlendi.
Köpek yayında sunucunun yüzünü ısırdı
12 saat önce önce eklendi.
281.270 kez izlendi.
Kızılay "HIV'li kan"ı doğruladı
12 saat önce önce eklendi.
62.175 kez izlendi.
Işıkara'dan Marmara için deprem uyarısı
12 saat önce önce eklendi.
164.684 kez izlendi.
İletişim Reklam Adklik Yardım Üyelik Site Haritası

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir