Haber Mynet
KONYA (İHA) - Nefroloji ve Hipertansiyon Uzmanı Prof. Dr. Süleyman Türk, sebze ve meyvelerin sağlıklı bir yaşam için vazgeçilmez gıdalar olduğunu belirterek, kırmızı lahananın insan vücudunu kanserden koruyarak, beyin ve kalbin sağlıklı çalışmasına yardımcı olduğunun tespit edildiğini söyledi.
Kırmızı lahanayla ilgili Amerikan Tarımsal Araştırma Merkezi'nin (US ARC) yapmış olduğu araştırma sonuçlarının "The Journal of Agricultural and Food Chemistry" dergisinin son sayısında yayınlandığını bildiren Prof. Dr. Süleyman Türk, "Beltsville Human Nutrition Research Center'de yapılan çalışmanın sonuçlarına göre, insan sağlığı için çok faydalı olan ve başta kanser olmak üzere birçok hastalığa karşı koruyucu etkileri bilinen flavanoidler grubundan olan Anthocyaninlerin 36 farklı türünün kırmızı lahanada bol miktarda olduğu belirlenmiştir. Bu 36 Anthocyanin'den 8 tanesi, yeni keşfedilenler olarak bilim dünyasına tebliğ edildi. Anthocyaninlerin kansere karşı koruyucu etkilerinin yanında beyin fonksiyonlarını ve kalp fonksiyonlarını iyileştirici etkiye sahip maddeler olduğu da ortaya çıktı. Başta kırmızı lahana olmak üzere koyu renkli sebze ve meyveler şifa hazinesi" dedi.
Prof. Dr. Türk, Amerikan Tarımsal Araştırma Merkezi'nin bu konuda yapmış olduğu daha önceki çalışmalarda Anthocyaninlerin bol miktarda alınmasının C vitamininin antioksidan özelliğini ikiye katlayıcı etkisinin de tespit edildiğini vurguladı.
KOYU RENKLİ SEBZE VE MEYVELERİN FAYDALARI
Prof. Dr. Süleyman Türk, sebze ve meyvelerin özellikle renkleri koyu olanlarının insan sağlığına faydalarıyla ilgili çok sayıda araştırma sonucunun yayınlandığını hatırlatarak, "Tabiatta önce sağlıklı kalmayı sağlayacak ve daha sonra da hastalananların şifasına vesile olacak şifa kaynakları olan sebze ve meyveler bol miktarda bulunmaktadır" şeklinde konuştu. Prof. Dr. Türk, Ronald L. Prior ve arkadaşları tarafından yapılan çalışmada özellikle siyah üzüm, siyah erik, karadut, ahududu, çilek ve siyah mısırın insan sağlığı için çok faydalı olan Anthocyaninler yönünden çok zengin olduğunun tespit edildiğini ifade ederek, şu bilgileri verdi:
"Özellikle çilek ve ahududu zayıflamaya yol açan maddeler de içeriyor. Siyah üzüm, karadut, ahududu, çilek ve siyah mısırın insan sağlığına faydalı etkileriyle ilgili çalışma 'Journal of Agricultural and Food Chemistry' adlı dergide yayınlandı. Dünya Kanser Araştırmaları Vakfı ve Amerikan Kanser Cemiyeti araştırmacısı Dr. Byers de, meyve ve sebze tüketim alışkanlığı olmayanlarda kanser görülme ihtimalinin yüzde 20 arttığını söyledi."
ORGANİK SEBZE VE MEYVE ÜRETİMİ TEŞVİK EDİLMELİ
Prof. Dr. Süleyman Türk, özellikle doğal yapısına müdahale edilmemiş organik sebze ve meyvelerin insan sağlığı üzerine sayılamayacak kadar olumlu etkileri olduğunun bilimsel çalışmalarda gösterildiğini belirtti. Doğallığını kaybetmiş veya doğal haline müdahale edilmiş, genetiği ile oynanmış veya yanlış pişirme ile özelliğini kaybetmiş sebze ve meyve tüketiminin sağlığa zararlı olduğunun altını çizen Prof. Dr. Türk, sebze ve meyvelerin doğallığını kaybetmeden üretilmesi ve tüketilmesinin insan sağlığı ve ekolojik dengeler açısından büyük öneme sahip olduğunu söyledi. Prof. Dr. Süleyman Türk, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından organik sebze ve meyve üretimi ve tüketiminin teşvik edilmesi gerektiğini de kaydetti.
Evli bir kadınla kaçan gencin babası, kadının ailesi tarafından infaz edildi.
İzmir’de eşinin çalışmak istemesine kızan bir kişi, cezaevinden firar ederek eşini bıçakladı.
Ankara’da ’Ahsen’ takma adını kullanan C.S. adlı kadınla birlikte hareket eden 4 erkeğin, emlakçı...
MİT ile KCK arasında 'organik' ilişki olduğu yönündeki iddialar arasında İbrahim Tatlıses'i vuran...
M. Ali Birand özel bir röportajla yine parlak bir iş çıkarsa da gaflarına ara vermeden devam etti.
Rusya'nın Sibirya bölgesinde yolun kenarında gençlerin uyuşturucu kuyruğuna girmesini gösteren...
İşte hakemler arasında gelişen diyaloglar
İngiltere'de Luigi Armato'nun çektiği bu fotoğrafti ayak izi günün konusu oldu.
Kiminin vücudu tamamen kıllarla kaplı, kiminin ise ten rengi mavi... İşte en nadir görülen korkunç hastalıklar...
Spor Toto Süper Lig'in 26. hafta maçında Trabzonspor ile Gaziantepspor karşılaştı.
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, İsrail-Filistin meselesine ilişkin, "Artık yeter. İsrail-Filistin...
‘Furious Pete’ adlı internet günlüğü yazarı, zayıflama reklamlarının hilesini ortaya çıkardı...
Van'ın Saray ilçesine bağlı Beyaslan Köyü'nden yasadışı yollardan sınırı...
Adana Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi, geçen ay başında 606 yataklı yeni binasına taşındı.
Fenerbahçe'nin lisanslı ürünlerini satan Fenerium mağazası 14 Şubat'a özel tişört hazırladı.
Ara transfer döneminde kiralık olarak Olympiakos'a giden Colin Kazım'a...
Hollanda'nın başkenti Amsterdam'da yılın Dünya Basın Fotoğrafı açıklandı.
Yapılan bir araştırma e-posta yoluyla bilgisayarlara bulaşan virüslerin büyük bir...
Merkez Bankası'nın ekonomiyi soğutmak amacı ile kredileri daraltmak üzere aldığı kararlar ve Türk Lirası'ndaki değer kaybının...
Teknoloji mağazaları bu yıl yeni bir mağaza seferberliği başlatıyor.
Peki 1942 doğumlu Öcalan'ın bile 'olgun biri' diye bahsettiği, Mesut Barzani'yi çocukluğundan beri tanıyan...
Van Bağımsız Millevekili Aysel Tuğluk, MİT Müsteşarı Hakan Fidan ile kurumun...
Mahsun Kırmızıgül hangi spiker ile aşk yaşıyormuş biliyor musunuz?
AKP Isparta Milletvekili Recep Özel, TBMM Başkanlığı’na, Devlet İstihbarat Hizmetleri ve Milli İstihbarat Teşkilatı...
2006'da Çin'in en zengin kadını, dolandırıcılıktan idama mahkum edilince, ölüm cezası ülkenin yeni gündemi haline geldi
Şike iddiası olan maçların belirlenmesi halen büyük tartışmaları barındırıyor.. Bunların önüne...
Futbol Federasyonu Tahkim Kurulu, Galatasaraylı futbolcu Milan Baros'un...
Kılıçdaroğlu, Eski Başbakanlardan Çiller için tutuklama kararı çıkarıldığını iddia etti.
Aşk dedikodularını soran muhabirin üzerine yürüdü. İşte o isim:
Cumhurbaşkanı Gül, MİT Müsteşarı Hakan Fidan ve 4 MİT'çinin ifadeye çağrılması hakkında...
Trabzon-G.Antep maçında kural hatası!
Trabzonspor'un Gaziantepspor'u 4-1 yendiği maçta konuk takım kural hatası yaptı.
Federer yenildi, İsviçre zora soktu
Dünya Grubu ilk turunda ABD ile eşleşen İsviçre günü 2-0 geride kapatırken, Roger Federer John Isner’a dört sette yenildi.
TFF'den 'kayyum' yalanlaması!
TFF Yönetim Kurulu, yeni istifaların yaşanacağı iddialarını yalanladı.