Haber Mynet
Ankara - Son yıllarda artan kalp-damar hastalıkları, tansiyon, şeker, yüksek kolesterol ve obezite gibi ciddi sağlık problemleri artık "ekmekten uzak kalarak değil, doğru ekmek yiyerek" kontrol altına alınabiliyor.Ankara Üniversitesi (AÜ) Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. İlker Durak'ın çalışmaları sonucu formüle edilen "Halk Çeşni Bahar" isimli ekmek, Büyükşehir Belediyesi'ne ait Halk Ekmek büfelerinde satışa sunuldu.
Durak, kötü huylu yüksek kolesterolün kalp-damar hastalıklarına zemin hazırladığına ve nişastalı gıdaların sık tüketilmesinin obeziteye yol açabildiğine dikkati çekti.
Durak, düzensiz beslenme, genetik özellikler, hareketsiz yaşam, hormonlu, ilaçlı ve aşırı gübreleme ile azdırılmış ve genetiğiyle oynanmış gıdaların tüketilmesiyle birlikte orta yaşlarda başta kalp krizi ve damar tıkanıklığı olmak üzere ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşıldığını söyledi.
Bu tür hastalıkların oluş nedenleri üzerine yaklaşık 20 yıldır araştırma yaptığını belirten Durak, oksidan ajanların damar yapısını bozduğunu ve antioksidan özellikli doğal gıdaların buna karşı koruma sağlayabildiğini kaydetti. Durak, yapılan çalışmalarda özellikle baharatların, soya proteininin, sarımsağın, bazı bitki ve tahıl türlerinin oksidan etkiyi azalttığını belirlediklerini dile getirdi.
Doğal antioksidanların çok tüketilen gıdalara katılarak tüketilebileceğini ifade eden Durak, "Türkiye'de en çok tüketilen gıda ekmek olduğu için, bu gibi gıdaların ekmeğe katılarak tüketilmesi faydalı sonuçlar verebilir" dedi.Durak, kalp ve damar hastalıkları ile yüksek tansiyonu olan hastalar için tedavilerini destekleyici olduğu tespit edilen ekmeğin içerisinde, tam buğday unu, yulaf, arpa ve çavdar unları ile soya proteini, soyalı çeşni bileşenleri, 21 çeşit baharat, maya, tuz ve ekmek katkıları bulunduğunu söyledi.
Ekmekte ayrıca kekik, nane, kırmızı biber, çemen otu, çörek otu, karabiber, tarçın, havlıcan, kimyon, zencefil, biberiye, rezene, zerdeçal, karanfil ve fesleğen gibi baharatların bulunduğunu anlatan Durak, bu baharatların bileşiminden oluşan çeşni bahar ekmeğinden günde bir adet tüketilmesinin kalp ve damar hastaları için faydalı olabileceğini ifade etti.Halk Çeşni Bahar ekmeğinin, hiçbir yan etkisinin bulunmadığını, sağlıklı bireyler tarafından da tüketilmesinin uygun olduğunu belirten Durak, "Bu
ekmekten günde bir adet yiyenler, kalp damar hastalıklarına karşı daha dirençli olacak, kolesterol seviyelerinin düşmesine katkı sağlayacak, damar yapısının düzelmesine yardımcı olacak, kabızlığı önleyecek, toksik maddelerin bağırsaktan atılmasını hızlandıracak, şeker hastalarında glikoz emilimini azaltacak, nişastanın sindirimi ve emilimi daha az olduğu için obeziteyi önleyebilecek" dedi.
Spor Toto Süper Lig'in 26. hafta maçında Trabzonspor ile Gaziantepspor karşılaşıyor.
‘Furious Pete’ adlı internet günlüğü yazarı, zayıflama reklamlarının hilesini ortaya çıkardı...
Van'ın Saray ilçesine bağlı Beyaslan Köyü'nden yasadışı yollardan sınırı...
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, İsrail-Filistin meselesine ilişkin, "Artık yeter. İsrail-Filistin...
İngiltere'de Luigi Armato'nun çektiği bu fotoğrafti ayak izi günün konusu oldu.
Adana Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi, geçen ay başında 606 yataklı yeni binasına taşındı.
Rusya'nın Sibirya bölgesinde yolun kenarında gençlerin uyuşturucu kuyruğuna girmesini gösteren...
M. Ali Birand özel bir röportajla yine parlak bir iş çıkarsa da gaflarına ara vermeden devam etti.
Fenerbahçe'nin lisanslı ürünlerini satan Fenerium mağazası 14 Şubat'a özel tişört hazırladı.
Ara transfer döneminde kiralık olarak Olympiakos'a giden Colin Kazım'a...
Hollanda'nın başkenti Amsterdam'da yılın Dünya Basın Fotoğrafı açıklandı.
Yapılan bir araştırma e-posta yoluyla bilgisayarlara bulaşan virüslerin büyük bir...
Merkez Bankası'nın ekonomiyi soğutmak amacı ile kredileri daraltmak üzere aldığı kararlar ve Türk Lirası'ndaki değer kaybının...
Teknoloji mağazaları bu yıl yeni bir mağaza seferberliği başlatıyor.
Peki 1942 doğumlu Öcalan'ın bile 'olgun biri' diye bahsettiği, Mesut Barzani'yi çocukluğundan beri tanıyan...
Van Bağımsız Millevekili Aysel Tuğluk, MİT Müsteşarı Hakan Fidan ile kurumun...
Mahsun Kırmızıgül hangi spiker ile aşk yaşıyormuş biliyor musunuz?
AKP Isparta Milletvekili Recep Özel, TBMM Başkanlığı’na, Devlet İstihbarat Hizmetleri ve Milli İstihbarat Teşkilatı...
2006'da Çin'in en zengin kadını, dolandırıcılıktan idama mahkum edilince, ölüm cezası ülkenin yeni gündemi haline geldi
Şike iddiası olan maçların belirlenmesi halen büyük tartışmaları barındırıyor.. Bunların önüne...
Futbol Federasyonu Tahkim Kurulu, Galatasaraylı futbolcu Milan Baros'un...
Kılıçdaroğlu, Eski Başbakanlardan Çiller için tutuklama kararı çıkarıldığını iddia etti.
Aşk dedikodularını soran muhabirin üzerine yürüdü. İşte o isim:
Cumhurbaşkanı Gül, MİT Müsteşarı Hakan Fidan ve 4 MİT'çinin ifadeye çağrılması hakkında...
İngiltere’nin The Sun gazetesinde yayımlanan bir video, bilim dünyasını şaşkına çevirdi.
Rasmussen, Rusya ve İran'ın karşı çıktığı füze sisteminin Türkiye'de konuşlandırılması talebinin Ankara'dan geldiğini söyledi.
Sizin için doğru erkeği bulmak önemli. Peki bunun için nelere dikkat etmelisiniz?
Zayıflamak uğruna yapılan popüler diyetler obeziteye neden oluyor.
Duygularını anlamakta zorlandığımız erkekler için ufak ipuçları...
CHP kanadından MİT'çiler için çıkarılan yakalama kararına ilk tepki Gürsel Tekin'den geldi...
TFF'den 'kayyum' yalanlaması!
TFF Yönetim Kurulu, yeni istifaların yaşanacağı iddialarını yalanladı.
G.Saray'dan 3 isim için açıklama!
Galatasaray Kulübü Yönetim Kurulu Üyeleri Ali Gürsoy, Celal Gürcan ve Sedat Doğan ortak bir açıklama yayınladı.
F.Bahçe'den Aydınlar'a tepki!
Fenerbahçe Kulübü, Mehmet Ali Aydınlar'ın dün gece yaptığı açıklamalara karşılık verdi.