Haber Mynet

LONDRA (İHA) - Bilim adamları tonbalığı ve diğer yağlı balıkları yemenin hafıza kaybının önlenmesine katkı yaptığını ve felç tehlikesini de azalttığını tespit etti.
Finlandiya'daki Kuopio Üniversitesi'nden bilim adamı Jyrki Virtanen, Omega-3 yağ asidi bakımından zengin balık etlerini fırın ya da ızgarada pişirerek yemenin hafıza kaybı, bunama ve felç tehlikesinin azalmasına yol açtığını ifade etti. Balıkları yağda kızartmanın ise bu etkiyi göstermediği kaydedildi. s
Omega-3 yaş asidinin aynı zamanda som balığı, uskumru, ringa balığı ve sardalye gibi balıklarla ceviz gibi gıdalarda bulunduğ ifade edildi. Araştırmayı yapan bilim adamlarına başkanlık eden Virtanen, bunların kalp hastalıkları riskini de azalttığını kaydetti. Araştırma, 65 yaşının üzerindeki 3 bin 660 kişi üzerinde yapıldı. Araştırma yapılanların beyinleri 5 sene boyunca tarandı. Araştırmacılar, omega-3 bakımından zengin balıkları haftada en az 3 kere yiyen erkek ve kadınlarda hafıza kaybı riskinin yüzde 26 oranında azaldığını tespit ettiler. Omega-3 bakımından zengin balıkları haftada bir kez balık yemek de riski yüzde 13 oranında azaltıyor.
Play-off tarih oldu!
Yayıncı kuruluş geçtiğimiz sezon uygulanan Play-Off sisteminin 2012-13'te de devam etmesini istedi. Ancak federasyon bu talebi reddetti. TFF, "Süper Lig 26 Ağustos'ta başlayacak ve 34 hafta sürecek" dedi.
Beşiktaş'ta Çalımbay dönemi...
DHA muhabiri Övünç Özdem'in haberine göre; Beşiktaş, teknik direktör Rıza Çalımbay ile anlaşmaya vardı. Ancak bu haberden sonra Haber1903.com sitesine açıklama yapan Çalımbay, bu iddiayı kabul etmedi.
Hamit'ten Galatasaray açıklaması!
Milli oyuncumuz Hamit Altıntop, İspanya basınına verdiği demeçte Galatasaray'ı heyecanlandıran açıklamalar yaptı..