---
title: "112'yi meşgul etmeyin çağrısı"
date: "2005-02-23 17:17:00"
author: "site"
tags: "Güncel"
canonical_url: "https://haber.mynet.com/112yi-mesgul-etmeyin-cagrisi-110100180197"
original_url: "https://haber.mynet.com/112yi-mesgul-etmeyin-cagrisi-110100180197"
---
# 112'yi meşgul etmeyin çağrısı
HATAY (İHA) - Türk Sağlık-Sen Hatay Şube Başkanı Mehmet Danagöz, Antakya 112 Acil Servis telefonlarına her gün 15-20 bin çağrı yapıldığını, ancak bunun sadece 25-30 tanesinin doğru vakalar olduğunu söyledi.
Danagöz, düzenlediği basın toplantısında, 112 telefonlarının gereksiz yere meşgul edilmesinin ölümlere neden olduğunu belirterek, "Bilindiği gibi 112 Acil Servisler, acil sağlık hizmetlerinin yurt sathında eşit, ulaşılabilir, kaliteli, süratli ve verimli olarak yürütülmesini sağlamak maksadıyla, acil müdahale edilmesi gereken hastaya ilk müdahaleyi yaparak, uygun ortamda ve şartlarda en yakın sağlık kuruluşuna sevk etmek amacıyla kurulmuşlardır. Bu servislerin gereksiz meşgul edilmeleri sebebiyle zaman zaman ölümlere sebep olunabilmektedir. İlimizde ve ülke genelinde maalesef çeşitli problemlerle karşılaşılmaktadır. Bunların en önemlilerinden birisi 112 Acil Yardım Komuta ve Kontrol Merkezleri'nde bulunan 112 acil servis numaralarıdır. Antakya'da bulunan bu merkezimizin telefonlarına günde ortalama 15-20 bin çağrı gelmektedir. Bu 15-20 bin çağrının içerisinden yine ortalama 25-30 tanesi doğru vakadır. Durum böyle olunca da 112 Acil Servis numarası meşgul çalmaktadır veya ambulans servisi gereksiz yere gerçek dışı vakalara yönlendirilmektedir" diye konuştu.
112 Acil Servis numaralarının, sağlık danışma hattı olmadığını da vurgulayan Danagöz, şunları kaydetti:
"Bu konuda sendika olarak ciddi bir halk eğitimine ihtiyaç olduğuna inanıyoruz. Hatay halkından istediğimiz şudur. Lütfen ihtiyacınız dışında 112'yi meşgul etmeyiniz ki; gerçekten ihtiyacı olan bir başka vatandaşımız, bu sizin çok yakın bir akrabanız dahi olabilir bu hattımıza rahatça ulaşabilsin. Bir de diyoruz ki, 112 asla bir sağlık danışma hattı da değildir. 112 Acil Servis ambulanslarının doğru kullanımı konusunda idarecilerimize de büyük görevler düşmektedir. Bu servislerde çalışan sağlık personelinin her türlü ihtiyaç ve donanımları sağlanmalı, daracık odalara tıkılıp 'Bunlar olmasa da olur' diye düşünülmemelidir. 112 Acil Servisler'de özellikle B tipi (Hastanelerle entegre olan, birlikte çalışan) 112 Acil Servis istasyonlarındaki ambulanslar hasta nakil aracı değildir. Edindiğimiz bilgilere göre bu ambulanslar yönetmelikle yasaklanmış olmasına rağmen bu amaçla, yani hasta nakil aracı olarak kullanılmaktadır. Düşünün 112 ambulansı böyle bir halde iken önemli bir vaka çıkması halinde sorumlu kim olacaktır. Hastanın 112 ambulansı ile nakline izin veya emir veren hekim mi, yoksa 112 acil ambulansında görevli sağlık personeli mi? Hasta nakli için hastanelerin bu amaçla görevlendirilmiş ambulansları mevcuttur."
