---
title: "Ailelere tatil uyarısı"
date: "2002-07-01 09:37:00"
author: "site"
tags: "Güncel"
canonical_url: "https://haber.mynet.com/ailelere-tatil-uyarisi-110100000733"
original_url: "https://haber.mynet.com/ailelere-tatil-uyarisi-110100000733"
---
# Ailelere tatil uyarısı
GAZİANTEP (İHA) - Gaziantep Rehberlik Araştırma Merkezi (GARAM) Müdür Yardımcısı Psikolog Özgül Kılıç, "Tatil boş bir zaman anlamına gelmez" dedi.
Aileleri tatil konusunda uyaran Kılıç, okulların eğitim-öğretimi bitirmesiyle birlikte çocukların ve ailelerin "yaşasın tatil" diye rehavete kapıldıklarını belirterek, "Çocuklarla birlikte iyi bir tatil planı yapılmalı. Tatil, boş bir zaman, her istediğini yapabilme anlamına gelmez. Aslında tatil, zamanı iyi kullanabilmek için çok iyi bir fırsattır. Aileler ve çocuklar birbirlerine daha fazla vakit ayırarak, birlik ve beraberliğin pekiştirilmesine yardımcı olabilirler. Çocukların oyunlarında ise eğitici olanlar tercih edilmelidir. Böylece eğitime de katkı sağlanmış olur" dedi.
Ailelerin, çocuklarını yalnız başına tatile göndermemesi, onların davranışlarını kontrol etmeleri gerektiğini ifade eden Özgül Kılıç şunları söyledi: "Çocuklar tatilde başıboş bırakılmamalı ve davranışları onlarda bir baskı aracı olmayacak şekilde kontrol edilmelidir. Gençlerde yaz aşkları bu aylarda artar. Aileler bunu normal karşılamalı ve çocukları ile bu konuları konuşmalıdır. Sosyal etkinliklere daha fazla zaman ayrılarak arkadaşlık ilişkileri geliştirilmelidir. Tatil sadece denize girmek değildir. İnsana değer ve güven duygusu verebilecek etkinliklere katılım sağlanmalıdır. Gerekirse çocuklar bu konulara yönlendirilmelidir."
Kılıç, ekonomik durumu iyi olmayan çocukların ise tatilde çalışmak zorunda kaldıklarını hatırlatarak, "Bu çocuklarımız da tatilde ailelerine katkı sağlamak için çalışmak durumundalar. Çalışarak hem ailelerine katkı sağlıyorlar hem de yeni eğitim öğretim yılında okul harçlıklarını çıkarıyorlar. Böylelikle hem ailelerini mutlu ediyor hem de kendileri mutlu oluyorlar" diye konuştu.
Kılıç, tatil dönüşünde çocukların okula, yetişkinlerin ise işe zor başlamalarının olağan bir durum olduğunu da sözlerine ekledi.
