İş dünyasından doğal gaz zammına isyan

BURSA (İHA) - Bursa'daki iş dünyası kuruluşlarının temsilcileri doğal gaza yapılan yüzde 5'lik zamma tepki gösterdi.

Bursa Genç Sanayici, İşadamları ve Yöneticileri Derneği (GESİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Denizhan Sezgin, bayram olmasına rağmen piyasalarda yaşanan durgunluğa dikkat çekti. Sezgin, açıklamasında, doğal gaza yapılan zamma da tepki gösterdi ve sanayide kullanılan doğal gazın fiyatının çok yüksek olduğunu belirtti. Sezgin ayrıca, doğal gaz zammının gelecek aylarda enflasyonu etkileyeceğini öne sürerek, "Hükümetin sürekli söylediğimiz yapısal reformları hayata geçirmesi, yaşanan sıkıntıyı bitirdiği gibi enflasyonu daha da aşağıya çeker" dedi.

Reklam
Reklam

Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi (NOSAB) Başkanı Yalçın Aras da, kamu zamları ve petrol fiyatlarındaki artışın ardından doğal gaza da zam yapılmasının iş dünyasında ciddi bir tepki gördüğünü belirtti. Aras, dünyanın en pahalı enerjisini Türk sanayicisinin kullandığını, enerji fiyatının yüksekliği yüzünden dünya ile rekabet gücünün azaldığını belirterek, "Yapısal Reformlardaki gecikme piyasalarda sıkıntıya yol açıyor. Enerji üzerinden çok yüksek vergiler alınıyor. Bu nedenle rekabet gücümüzü kaybediyoruz. Enerji fiyatı yüksek, vergiler yüksek, SSK primleri yüksek. Bu durumda kayıtdışı teşvik ediliyor. Bu nedenle enflasyon rakamlarının düşük olmasını tek başına bir anlamı yok " diye konuştu.

Bursa Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (BESOB) Başkanı Arif Tak ise, doğal gaz ve petrole yapılan zamların esnafı tedirgin ettiğini, hükümetin büyüyen sıkıntılara çözüm bulması gerektiğini söyledi.

Reklam
Reklam

İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası (İTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Metin Anıl da, düşük çıkan rakamlara rağmen iş dünyasının bazı tedirginlikleri olduğunu kaydedip, "Emisyonun daralması zaten dengeleri önemli ölçüde sarstı. Birde doğal gaza yapılan zamlar iş dünyasını zorluyor. Geleceğimizi tehdit eden işsizliğin azaltılabilmesi, makroekonomik istikrarın güçlendirilmesi ve yapısal reformların tamamlanması gerekir" dedi.

Yıldırım Sanayici ve İşadamları Derneği (YISİAD) Başkanı Kurban Yolcu ise, halkın enflasyondaki düşüşü henüz hissedemediğini söyledi. Yolcu, doğal gaza yapılan zamma ise tepki göstererek, "Yapısal reformlardaki gecikme İş dünyasını üzüyor. Piyasada nakit para olmayınca işler zor yürüyor. Birçok iş adamı sermayesinden tüketiyor. Bazı yanlışlar var, bunlar düzeltilmeli. Sürdürülebilir bir büyüme için yapısal reformlar geciktirilmemeli. Zaten yüksek olan doğalgaza yeniden zam yapılması ise bize göre çok gereksiz" şeklinde konuştu.

Reklam
Reklam
Haberin Devamı İçin Tıklayın