"Soykırım" konusunda Ankara Obama'dan "umutlu"

ANKARA(ANKA) – ABD Başkanı Barack Obama'nın Türkiye ziyaretine ilişkin çok olumlu değerlendirmelerin yapıldığı Ankara'da, 24 Nisan yaklaşırken Obama'nın "Ermeni soykırımı" konusunda Türkiye'nin kaygılarını dikkate alacağı, ikili ilişkileri "riske" atmak istemeyeceği düşünülüyor.

Reklam
Reklam

Barack Obama, 5-7 Nisan günlerinde gerçekleştirdiği Türkiye ziyaretine ilişkin olarak önemsenen gündem maddelerinden birini, "soykırım" ve Türkiye-Ermenistan ilişkilerinin normalleştirilmesi süreci oluşturdu. Ankara'da bu konuda Obama'nın, önceki başkanlar gibi seçim kampanyası sırasında "soykırımı tanıyacağı" sözünü verdiğini ancak göreve başladıktan sonra Türkiye'nin stratejik önemini anladığı ifade ediliyor.

-"OBAMA TÜRKİYE'Yİ KAYBETME NİYETİNDE DEĞİL"-
Bu konulara ilişkin olarak Ankara'da Barack Obama ile yapılan görüşmelerde Türk tarafının, Obama'nın, "soykırım"ın tanınması gibi bir konu nedeniyle "Türkiye'yi kaybetme niyetinde olmadığı"nı anladığı belirtiliyor.
Başkan Obama'nın Ankara'da düzenlenen basın toplantısında vurguladığı gibi ABD Yönetiminin Türkiye ile Ermenistan arasındaki normalleşme sürecini çok önemsediği, kuvvetle desteklediği anımsatılırken "Bu nedenle bu sürece zarar verecek bir adım atmak istemeyeceği" düşünülüyor.

Reklam
Reklam

-"TASARIYI ENGELLEYECEK BEKLENTİSİ"-

Temsilciler Meclisi'ne sunulan, 252 nolu "Soykırım" tasarısının, önceki tasarılara göre Kongre üyeleri arasında daha az sunucuları olsa da hala Dış İlişkiler Komisyonu'nun gündeminde bulunduğuna da işaret ediliyor.
Bu nedenle, tasarının engellenmesi için Obama Yönetiminden önceki başkanların yaptıkları çabalara benzer girişimler yapması beklentisi bulunuyor.
Nitekim Ankara'da "Başkan Clinton 2000 yılında, Başkan Bush da 2007 yılında son dakikalarda telefon görüşmeleri ile tasarıyı engellemişlerdi. ABD'nin, Türkiye'nin kaygılarına saygı göstereceğini, Türkiye ile ilişkileri riske atmak istemeyeceğini düşünüyoruz. Biz bu aşamada umutsuz değiliz" deniliyor.

Haberin Devamı İçin Tıklayın