Suriye sınırında petrol

BATMAN (İHA) - Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürü Osman Saim Dinç, Suriye sınırında açılan 7 kuyuda petrol bulunduğunu belirterek, 8. kuyuda sondaja başladıklarını ve 10 kuyuyu daha programa aldıklarını açıkladı. Günlük 72 bin varil üretimine ulaştıklarını aktaran Dinç, 2 yıl sonraki hedeflerinin günlük 100 bin varil olduğunu ifade etti. Dinç, halen Türkiye'nin petrol ihtiyacının yüzde 12-13'ünü karşıladıklarını kaydetti.

Reklam
Reklam

Batman'da 3 gündür devam eden TPAO Koordinasyon Kurulu Toplantısı için kentte bulunan Genel Müdür Dinç, toplantının verimli geçtiğini ve önemli kararlar aldıklarını söyledi. Batman, Adıyaman ve Trakya bölge müdürlüklerinin yanı sıra genel müdürlükten daire başkanları ve uzmanların da iştirakiyle 65 kişilik koordinasyon kurulunda Türkiye'deki petrolün durumu ve yapılan teknik çalışmaları ele aldıklarını anlatan Dinç, TPAO Kristal Park'ta bir araya geldikleri basın mensuplarına önemli açıklamalarda bulundu.

Genel Müdür Dinç, Silopi-Nusaybin arasındaki Suriye sınırında açtıkları 7 kuyuda da petrol bulunduğunu ve bu kuyulardaki petrol üretiminin diğer kuyuların üretiminin üzerinde olduğunu belirtti. Bölgede 8. kuyunun sondajına başladıklarını aktaran Genel Müdür Osman Saim Dinç, "Sondaj yaptığımız yerlere yakın Çamurlu ve Kozluca üretim sahaları olduğu için altyapımız hazır. Petrol boru hatlarımız var. Petrol çıkar çıkmaz, hemen bu borulara aktarıp üretime kazandırıyoruz. Şu an 8. kuyu kazılıyor. 10 kuyuyu daha programımıza aldık" dedi.

Reklam
Reklam

TPAO Genel Müdürü Osman Saim Dinç, Karadeniz'de yapılan çalışmalarda güzel ve heyecan verici çalışmaların yapıldığını ifade etti. Kırklareli-Artvin arasında 2004 yılından itibaren yoğun arama çalışmaları yaptıklarını kaydeden Genel Müdür Dinç, "Karadeniz'de çok güzel şeyler, heyecan verici şeyler gözüküyor. Onun üzerine yoğun bir emek ve büyük bütçelerle gidiyoruz. 2004 yılında Akçakoca açıklarında bir doğalgaz keşfi vardı, denizde 2 yıldır çok hızlı şekilde onu üretime almaya çalıştık. Deniz tabanında 12-13 kuyu açtık. Bugünlerde üretim platformları kuruluyor. Birinin montajı bitti. 2'si önümüzdeki günlerde bitecek. Deniz tabanına boru hatları çekilecek. Akçakoca sahile depolama tesisi kuruyoruz. Burada ıslah edilecek gaz daha sonra boru hattıyla Düzce'den geçen BOTAŞ hattına verilecek. Onun da borularını döşeyip, bağlantısını yaptık. Kasım ayında, Karadeniz'in ilk ticari değeri olan gazını, BOTAŞ hattına bağlayıp, ülke ekonomisine kazandıracağız" diye konuştu.

Reklam
Reklam

Genel Müdür Dinç, Türkiye ve yurt dışındaki petrol üretiminden günlük 72 bin varil üretim gerçekleştirdiklerini belirterek, 2 yıl sonra günlük üretimi 100 bin varile çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Geçen sene 21 milyon varil petrol üretimi gerçekleştirdiklerini dile getiren Genel Müdür Dinç, "TPAO'da son 15 yılda yurt içi yatırım bütçesi yıllık ortalama 50 milyon dolar seviyesindeydi. Geçen sene 220 milyon dolar harcadık. Bu yılki bütçe 320 milyon dolar. Gelecek seneki bütçemizse 420 milyon dolardır. Daha da büyümek istiyoruz. Ulaşamadığımız yerlere ulaşmak istiyoruz" diye konuştu.

Batman bölgesinde, 2001 yılında 3 kuyuda sondaj yapılırken, 2002 yılında 4, 2003 yılında 6, 2004 yılında 15, 2005 yılında 19 kuyu, bu yılsa 30 kuyu açtıklarını açıklayan Genel Müdür Dinç, gelecek seneki hedeflerinin 35 kuyu olduğunu ifade etti.

Reklam
Reklam
Haberin Devamı İçin Tıklayın