---
title: "Belediyelere eşit davranılacak"
date: "2005-06-03 16:12:00"
author: "site"
tags: "Politika"
canonical_url: "https://haber.mynet.com/belediyelere-esit-davranilacak-110100146505"
original_url: "https://haber.mynet.com/belediyelere-esit-davranilacak-110100146505"
---
# Belediyelere eşit davranılacak
ANKARA (İHA) - Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak, tüm belediyelere eşit davranma anlayışının bundan sonra da sürdürüleceğini ifade etti.
Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Özak, görevi Zeki Ergezen'den devraldıktan sonra basın mensuplarıyla sohbet toplantısı gerçekleştirdi. Bakanlar Kurulu ve AK Parti Grubu'nun Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın önderliğinde 2.5 yıllık dönemde önemli hizmetler verdiğini kaydeden Özak, Türkiye'de güven ortamı ve istikrar oluştuğunu dile getirdi. Çok zor ama çok kutsal bir görev devraldığını kaydeden Özak, "Kaptanımız Sayın Başbakanımızın önderliği ile bu önemli bakanlıkta aldığımız bayrağı daha yukarı taşımayacağız" dedi.
Özak, Zeki Ergezen'in bakanlığı süresince büyük fedakarlıklarda bulunduğunu ve rasyonel planlama yaparak verimli çalıştığını anlattı. Basın mensuplarının sorularını da cevaplayan Özak, bakan olduğunu nasıl öğrendiğinin sorulması üzerine Başbakan Erdoğan Çankaya Köşkü'ne gittiğinde, kendilerinin de başbakanlıkta sonucu beklediklerini ifade etti. Görevlendirmenin herkes için sürpriz olduğunu dile getiren Özak, kararı Başbakan Erdoğan'ın takdiri olarak değerlendirdi. Özak, devir teslim töreninin neden planlanandan erken yapıldığının sorulması üzerine, devir teslimi dün akşam yapmayı planladıklarını, ancak daha sonra atama kararının Resmi Gazete'de yayımlanmasını beklemeye karar verdiklerini ifade etti. Özak, devir teslim töreninin bugün saat 10.00'da yapılmasının programlandığını açıklayarak, Ergezen'in Bakanlık'tan alkışlarla uğurlandığını anlattı.
Başbakan Erdoğan ile dün yaptıkları görüşmede Karadeniz Sahil Yolu konusunun gündeme gelip gelmediği sorusu üzerine Özak, Erdoğan ile genel konular üzerinde görüştüklerini belirtti. Özak, duble yollar, afet konuları, İller Bankası ve Karadeniz Sahil Yolu'nun da ele alınan konular arasında olduğunu kaydetti. Bakan Özak, İller Bankası ile belediyeler arasındaki ilişkiye yeni bir anlayış getirmek istediklerini vurguladı. Özak, memleketi Trabzon'un sorunlarıyla ilgili bir soru üzerine kendisinin Trabzon'un değil Türkiye'nin Bayındırlık ve İskan Bakanı olduğunu kaydetti. AK Parti iktidarından önce belediyelere dağıtılan paralar konusunda partisel sorunlar yaşandığını hatırlatan Özak, bunları kaldırdıklarını, tüm partili belediyelere eşit davranmaya çalıştıklarını söyledi. Özak, bu anlayışın süreceğini ifade etti. Trabzonspor'un eski Başkanı da olan Özak, Trabzonspor'un ligde aldığı sonucu nasıl değerlendirdiğinin sorulması üzerine Trabzonspor'un bu yıl şampiyonluğu hak eden bir futbol oynadığını, herkesin de bu görüşü paylaştığını dile getirdi. Trabzonspar'un Şampiyonlar Ligi'ne girebileceğini belirten Özak, iyi transferlerle oynanacak iki eleme maçında başarılı olunabileceğini vurguladı.
