---
title: "Emanetçi başban olmayacağım"
date: "2002-11-29 14:20:00"
author: "site"
tags: "Politika"
canonical_url: "https://haber.mynet.com/emanetci-basban-olmayacagim-110100033222"
original_url: "https://haber.mynet.com/emanetci-basban-olmayacagim-110100033222"
---
# Emanetçi başban olmayacağım
SAMSUN (İHA) - Doğru Yol Partisi'nin (DYP) meclisteki tek temsilcisi Elazığ Milletvekili Mehmet Ağar, 14-15 Aralık tarihlerinde yapılacak DYP Genel Başkanlığı seçimleri öncesi destek aramak üzere THY'ye ait tarifeli bir uçakla Samsun'a geldi.
DYP İl Başkanlığı tarafından Samsun Çarşamba Havalimanı'nda karşılanan Ağar, buradan parti binasına geçerek partililere hitap etti. 3 Kasım seçimlerinden sonra DYP'nin yeni bir oluşuma girdiğini söyleyen Ağar, "Biz köklü bir partiyiz. Türkiye'de tarihi bir mirasa sahip bir partinin mensupları olarak boynumuz eğik duramayız. Biz üzüntülü olamayız. Üzüntümüzü ve acımızı içimize gömerek geleceğe yeni baştan umutla bakmanın yollarını aramalıyız. DYP'nin önüne tarihi bir fırsat gelmiştir. O da 14-15 Aralık'ta yapılacak büyük tarihi kongredir. Kongrede büyük kararlar alınacaktır" dedi.
DYP'nin hedefinin büyük olduğunu ileri süren Ağar, "DYP'nin hedefi yüzde 10 barajını aşmak olamaz. Bizim bunu kabullenmemiz mümkün değildir. DYP, kıt kanaat zorla barajı geçen bir parti olamaz. Bu köklü bir partinin asla hedefi değildir" diye konuştu.
Milletin ihtiyacı olduğu her zor günde görev aldığını belirten DYP Elazığ Milletvekili Mehmet Ağar, "Emniyet Genel Müdürlüğü görevine geldiğimde, milletimizle bütünleştik. Özellikle Doğu ve Güney Doğu Bölgesi'nde yaşayan insanlarımızla müşterek bir çalışma ile dış odakların uşağı olan bir terör örgütünü etkisiz hale getirme imkanı bulduk" dedi.
**"KİMSENİN SAVUNMASINA İHTİYACIM YOK"** Birçok sıkıntı ile karşı karşıya bırakılmak istendiğine işaret eden Mehmet Ağar, "Geçmişte bölücüleri, ayrılıkçıları bizimle ilgili kullanmaya çalıştıkları propagandalara karşı tek başıma dimdik ayakta durdum. Dönemin bürokratik sorumlusu olmama rağmen görevle ilgili her türlü sorumluluğu o gün de üzerime aldım, yarın da alacağım. Çok net ve açık bir şekilde söylüyorum, beni hukuken sıkıntıya sokacak hiç bir problemim yoktur. Devletin içinde bütün görevleri yaptım, ihaleye fesat karıştırmadım, hazine arazisini satmadım. Banka kredilerini alıp ona buna peşkeş çekmedim. Eğer devlet ve millet için mücadele varsa, devlete silah çekmiş adamlara karşı mücadele varsa, dün de vardım, bugün de varım ve yarın da olacağım. Benim utanılacak hiç bir sorunun yok. Kimsenin savunmasına ihtiyacım yok" ifadelerini kullandı. Emanetçi bir genel başkan olmayacağının altını çizen Mehmet Ağar, "Benim DYP'de emanetçi bir genel başkan olacağıma kimsenin inanmasını da mümkün değildir. Bu partide emanetçi olmayacak tek kişi benim. Genel Başkan seçilirsem partiye hizmeti geçmiş herkese saygı duyarım, hiçbir komplekse kapılmam, seçimden sonra eski Genel Başkan olacak olan Çiller'e de, gösterilmesi lazım gelen ölçüde saygı gösteririm" diye belirti.
