---
title: "''Enflasyon farkının ödenmesini istedik"
date: "2006-08-15 18:55:00"
author: "site"
tags: "Güncel"
canonical_url: "https://haber.mynet.com/enflasyon-farkinin-odenmesini-istedik-110100224736"
original_url: "https://haber.mynet.com/enflasyon-farkinin-odenmesini-istedik-110100224736"
---
# ''Enflasyon farkının ödenmesini istedik
Ankara (AA) - KESK Genel Başkanı İsmail Hakkı Tombul, hükümetin, kamu çalışanlarının yılın ilk 6 ayında gerçekleşen enflasyondan kaynaklanan kayıplarını Temmuzdan itibaren ödemeyi, yılın ikinci 6 ayında gerçekleşecek enflasyonun öngörülenden farklı olması durumunda ise bunun yıl sonunda ele alınmasını önerdiğini bildirdi. Tombul, kendilerinin ise enflasyon farkının Ocak 2006'dan itibaren ödenmesini istediklerini belirtti.
KESK'in, kamu emekçilerinin 2006 yılında gerçekleşen kayıpları ve ekonomik büyümeden almaları gereken pay dolayısıyla yüzde 10 ek zam talebinde bulunduğunu hatırlatan Tombul, memurlara hedef enflasyon çerçevesinde yılın ilk altı ayında verilen zammın aynı dönemde gerçekleşen enflasyonun yüzde 2.38 altında kaldığını ifade etti.
Kamu İşveren Kurulunun bu farkı 1 Temmuzdan itibaren ödemeyi taahhüt ettiğini bildiren Tombul, ancak kendilerinin farkın Ocak ayından itibaren ödenmesini istediklerini söyledi.
Bir soru üzerine KESK'in geçen yılki toplu görüşmelerin sonunda imzalanan mutabakat metninin mali konularına şerh koyduğunu hatırlatanTombul, şunları kaydetti:
"İçeride bir tartışma yaşandı. '2005 yılı toplu görüşme mutabakat metninde (Enflasyon farkı ödenir) diye bir madde yoktur. Bu nedenle aslında enflasyon farkını ödemekle yükümlü değiliz, ama biz ödeyeceğiz' deniliyor. Bu son derece zor ve sıkıntılı bir yaklaşım.
Kamu çalışanlarının 2006 yılı hak kayıpları karşılanmalıdır. Bu sadece resmi enflasyon kaybı değildir. Bu aynı zamanda büyümeden kaynaklanan refah payıyla da ilgilidir. Bugünkü gündem yalnızca 2006 yılı hak kayıplarıyla ilgiliydi."
Tombul, bir soru üzerine, hükümetin kamu çalışanlarının ilk 6 aydaki enflasyondan kaynaklanan kayıplarını Temmuzdan itibaren ödemeyi, yılın ikinci 6 ayında gerçekleşecek enflasyonun öngörülenden farklı olması durumunda ise bunun yıl sonunda ele alınmasını önerdiğini ifade etti.
Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Aksu ise görüşmelere umutlu başladıklarını ve umutlarının devam ettiğini söyledi.a değişikliği gerektirdiğini söylediğini anlattı.
Memurların enflasyondan kaynaklanan kayıplarının giderilmesi için yüzde 2.38 ek zam verileceğini ifade eden Aksu, farkın ne zamandan itibaren ödeneceği konusunda mutabakat sağlanamadığını bildirdi.
