---
title: "Eskişehir'de kuraklık tehlikesi"
date: "2005-06-03 17:03:00"
author: "site"
tags: "Güncel"
canonical_url: "https://haber.mynet.com/eskisehirde-kuraklik-tehlikesi-110100146385"
original_url: "https://haber.mynet.com/eskisehirde-kuraklik-tehlikesi-110100146385"
---
# Eskişehir'de kuraklık tehlikesi
ESKİŞEHİR (İHA) - Eskişehir DSİ 3. Bölge Müdürü Necmi Özgül, barajlardaki su seviyesinin istenilen seviyede olmaması sebebiyle, bu yıl tarlalara su vermekte kısıntıya gidilmesinin kaçınılmaz olduğunu söyledi.
DSİ Bölge Müdürü Necmi Özgül, son günlerde yurtta görülen sağanak yağışların Eskişehir'de arzu edilen miktarda olmaması sebebiyle sulamada sıkıntı olabileceğini belirterek, "İlimizde bulunan Porsuk, İnönü, Kunduzlar ve Çatören barajlarında son yağışlarla birlikte yaptığımız incelemede, su kapasitesinin önceki yıla nazaran daha az olduğunu tespit ettik. Kurak geçen bu yılda barajlara yeterli miktarda su gelmedi. Porsuk Barajı'nda halen 356 milyon metre küp suyun bulunuyor. Barajın bu ay itibarıyla ancak yüzde 79'u suyla doldu. Barajın mevcut hacmine göre, bu ay su 98 milyon metre küp eksik. Geçen yıl ise Porsuk barajında toplam 406 milyon metreküp su vardı. Bu da son zamanlardaki su seviyesinin ne kadar düşük olduğunu gözler önüne seriyor" dedi.
Seyitgazi ovasını sulayan Kunduzlar barajındaki su miktarının iç açıcı olmadığını ifade eden Özgül, "Şu an itibariyle barajda 11.5 milyon metre küp su mevcut. Bu rakamı yüzdeye vurduğunuzda, yüzde 52 gibi bir oran ortaya çıkıyor. Eğer yağışlar böyle devam ederse, 2005 sulama mevsiminde kısıtlama yapmak mecburiyetinde kalacağız" diye konuştu.
