---
title: "''İş yapacağız Yerlisi, yabancısı yok''"
date: "2006-05-23 01:39:00"
author: "site"
tags: "Güncel"
canonical_url: "https://haber.mynet.com/is-yapacagiz-yerlisi-yabancisi-yok-110100241920"
original_url: "https://haber.mynet.com/is-yapacagiz-yerlisi-yabancisi-yok-110100241920"
---
# ''İş yapacağız Yerlisi, yabancısı yok''
Cezayir (AA) - Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, yurtdışı gezilerine yönelik eleştiriler konusunda, "İş yapacağız. Yerlisi, yabancısı yok" dedi.
Recep Tayyip Erdoğan, Cezayir'de El Mikak Devlet Konukevi'nde Cezayirli ve Türk işadamlarının ortak toplantısında konuştu.
Ülkeler arasındaki üst düzey görüşmelerin sık sık sürdürülmesi gerektiğini belirten Erdoğan, şöyle konuştu: "Gariplikler aleminde yaşıyoruz. Bizim ülkeden biraz fazla  
ayrıldın mı içeriden bazıları diyorlar ki 'Başbakan, Ankara'da hiç durmuyor'. İş yapacağız, yerlisi, yabancısı yok. Yani Türkiye'nin sınırlarının dışına çıktın mı başlıyorlar.
Böyle bir mantık, böyle bir anlayış var. İnanıyorum ki özellikle liderlerin, devlet başkanlarının, başbakanların, özellikle bu seyahatleri artırmaları lazım ki ülkeler arasındaki güven oluşsun."
Erdoğan, Türkiye'nin Afrika'daki bir numaralı ticaret ortağının Cezayir olduğunu belirterek, bunu çok daha ileri bir noktaya taşımak istediklerini söyledi.
Cezayir'in 1999 yılından bu yana fiziksel bir değişim yaşadığını belirten Erdoğan, aynı biçimde Türkiye'nin de son yıllarda ciddi bir değişim yaşadığını kaydetti. İki kardeş ve dost ülkenin atmaları gereken adımların çok geciktiğine inandığını belirten Erdoğan, bunun hızla başarılmasının şart olduğunu söyledi.
Erdoğan, Türkiye'nin Cezayir'den şu ana dek almış olduğu doğalgazın bundan sonraki süreçte daha da artmasının söz konusu olduğunu belirtti.
