---
title: "Olmert'e göre Filistinlilerle statükonun devamı ölümcül"
date: "2007-11-23 10:56:00"
author: "site"
tags: "Dünya"
canonical_url: "https://haber.mynet.com/olmerte-gore-filistinlilerle-statukonun-devami-olumcul-110100318922"
original_url: "https://haber.mynet.com/olmerte-gore-filistinlilerle-statukonun-devami-olumcul-110100318922"
---
# Olmert'e göre Filistinlilerle statükonun devamı ölümcül
KUDÜS (İHA) - İsrail Başbakanı Ehud Olmert, Filistinlilerle statükonun muhafazasının İsrail açısından ölümcül sonuçlar doğuracağını söyledi.
Haaretz Gazetesi'ndeki habere göre Olmert, "Filistinlilerle bizim aramızdaki statükonun sürdürülemeyeceği kanaatindeyim. Statüko için çok fazla zaman harcadık. Statükonun muhafazası, başarısız olacak bir konferanstan çok daha kötü sonuçlar doğuracaktır" dedi. İsrail Başbakanı, statükonun devam etmesi halinde Hamas'ın Batı Şeria'nın kontrolünü ele geçireceğini ve hatta ılımlı Filistinlilerin tamamen yok olmalarına yol açacağını ifade etti.
Olmert hafta başında yaptığı açıklamada, 2008 senesi içinde Filistinlilerle bir barış anlaşmasına varılması hususunda ümitli olduğunu dile getirmişti.
