NEW YORK (İHA) - Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve beraberindeki heyet, BM Genel Kurulu'na katılmak üzere New York'a geldi.
Başbakan Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan ile birlikte Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Nazım Ekren ve bir grup milletvekilinden oluşan heyeti taşıyan ANA uçağı, yerel saatle 09.30'da (TSİ 04.30) Uluslararası J. F. Kennedy Havalimanı'na indi. Başbakan Erdoğan, havaalanında Türkiye'nin Washington Elçiliği ve New York Başkonsolosluğu yetkilileri tarafından karşılandı. Bir süre dinlenecek olan Erdoğan, daha sonra yeni doğan torununu görmek üzere Washington'a uçacak. Washington'da resmi bir programı bulunmayan Erdoğan'ın Pazar akşamına kadar oğlu Bilal Erdoğan'ın evinde kalacağı ve sonrasında New York'a döneceği belirtildi. Erdoğan, Pazartesi gününden itibaren BM'deki görüşmelere katılacak.
Başbakan Erdoğan, ABD programı kapsamında 28 Eylül'de BM Genel Kurulu'na hitap edecek. Liderlerle 30'u aşkın ikili görüşmeler de yapacak olan Erdoğan, New York Borsası'nın açılışını gerçekleştirecek. Aynı zamanda Dışilişkiler Konseyi adlı düşünce kuruluşunda da konuşacağı bildirilen Erdoğan'ın Türkiye'ye dönmeden önce basın toplantısı düzenleyeceği ve ABD'de yaşayan Türklerle biraraya geleceği kaydedildi. Erdoğan, son olarak Türk Kültür Merkezi'nin düzenlediği bir organizasyonda Demokrat Parti başkan adayı Hillary Clinton ile iftar sofrasında buluşacak.
Öte yandan Erdoğan'ın ziyareti sırasında Dışişleri Bakanı Ali Babacan ve Devlet Bakanı Mehmet Şimşek'in de hazır bulunacağı ve Babacan ile Şimşek'in bir dizi temaslarda bulunmak için daha önceden ABD'ye ulaştıkları kaydedildi.