İstanbullular, bugünden itibaren suyu zamlı olarak kullanacak.
İstanbul'da, yüzde 15 ile yüzde 134 arasında değişen oranlarda yapılan kademeli zam bugün yürürlüğe girdi. Ayda 10 metreküp su harcayan yüzde 60'lık kesim, 1 YTL fark ödemiş olacak.
Kademeli zamda, oranlar suyun ne kadar kullanıldığına bağlı olarak değişiyor.
- 10 metreküpün altında su kullanan konutlar yüzde 17
- 10 ile 20 metreküp arasında su kullanan konutlar yüzde 75
- 20 metreküpten fazla su kullanan konutlar suyu yüzde 134 zamlı alacak.
İSKİ, işyerleri için yüzde 26, resmi ve özel okullar için yüzde 34, hastaneler için yüzde 15 zam öngörüyor.