Ankara - (AA) Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Japonya'dan Türkiye'ye daha fazla yatırım gelmesini beklediklerini belirtirken, "Türkiye, Japon yatırımcılar için bölgesel üretim ve dağıtım üssü olabilir" dedi.
Çeşitli temas ve ziyaretler için Türkiye'de bulunan Japonya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Nobuo Yamaguchi ve beraberindeki işadamı heyeti, Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'i ziyaret etti.
Ziyarette konuşan Bakan Tüzmen, Japonya'daki yeni hükümeti kutlarken, "Hükümetler gelir geçer ama siz iş adamları kalıcısınız. O yüzden iş adamları arasındaki ilişkiler bizim için çok daha önemli" dedi.İki ülke arasındaki ticareti faaliyetlere değinen Tüzmen, Türkiye'nin dış ticaret hacminin 250 milyar dolar, Japonya'nın dış ticaret hacminin ise 1 trilyon dolar düzeyinde bulunduğunu, buna karşılık iki ülke arasındaki ticaret hacminin ise sadece 3,5 milyar dolarda kaldığını söyledi.
İki ülkenin toplam dış ticaret hacminin sadece yüzde 1'ine karşılık gelen 12-13 milyar dolarlık bir dış ticaret hacminin, önümüzdeki 5 yıllık dönem için hedef olması gerektiğini ifade eden Tüzmen, şöyle konuştu:
"Aramızdaki ticaret hacmi niye bu kadar küçük? Ben bu konuda biraz kendimi suçluyorum. Herhalde ticari ilişkilerimizi iyi bir noktaya getiremedik. Bizim diğer ülkelerle ticaretimiz yılda ortalama yüzde 24 oranında artıyor. Biz Türkiye olarak ticaretimizin yüzde 50'ye yakınını AB ülkeleriyle yapıyoruz, 3'te 1'ini de komşu ve çevre ülkelerle
yapıyoruz. Türkiye olarak kaliteli ürünler satıyoruz. Fakat Japonya ile ticareti artırmada başarılı olamadık. Ben bu konuda kendimizi suçluyorum, fakat biraz da sizi (Japon tarafı) suçluyorum. Türkiye'ye karşı fazla ilgi göstermediğinizi düşünüyorum. Fakat sizin bugün bu kapsamlı heyetle Türkiye'de olmanız iki ülke ilişkilerinde yeni bir dönem başlatacaktır. Biz ithalatımızda ve ihracatımızda Japonya'nın daha fazla pay almasını istiyoruz."