"Kadınların 4'te 3'ü eşlerine bağımlı"

ANKARA (İHA) - Memur Sendikaları Konfederasyonu (Memur-Sen) Genel Başkanı Ahmet Aksu, Türkiye'de kadınların 4'te 3'ünün eşlerine bağımlı yaşadığını belirterek, "Türkiye'de kadın olmak sanki kara bir yazgı gibi" dedi.

Başkan Aksu, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü nedeniyle yazılı bir açıklama yaptı. Aksu, Ortaçağ'daki 'Engizisyon Mahkemeleri'ni andıran 'Aile Meclisleri'nin töre uğruna kendi öz evlatlarının kanını akıttığını, kızlarını öldürerek namuslarını temizlediklerine inandıklarına dikkati çekti. Töre uğruna kan akıtılmasını insanlık dışı bulduklarını vurgulayan Aksu, hükümetin töre cinayetleri konusunda daha caydırıcı yaptırımlar yapmaya davet etti. Toplumsal hayattan dışlanan kadınların eğitim de fırsat eğitliğinden yoksun durumda olduğunu öne sürn Ahmet Aksu, şunları kaydetti:

Reklam
Reklam

"Çok çocuklu ailelerde kızlar, evin işlerini çekip çekirecek bir hizmetçi ve küçük yatşa evlendirilip 'başlık parası' getiren bir eşya olarak algılanıyor. Bu nedenle de okula gönderilmelerinde bir yarar görülmüyor. Bununla birlikte ülkemizde kadınların eğitim özgürlüğü bağnaz ve antidemokratik bir biçimde engelleniyor. Yani inançlarından dolayı yüzlerce kızımız üniversite kapılarından geri dönmüştür veya dönmek zorunda bırakılmıştır. Dünyada 11 milyar okuma-yazma bilmezken, Türkiye'de bu sayı 7.5 milyondur. Ne yazık ki bunların 6 milyonu kadındır. İşte bu veriler Türkiye'de kadının ve kadın hklarının hang iboyutta olduğunu gösterirken bir başka ülke gerçeğiyse kadına uygulanan şiddettir. Türkiye'de 100 alieden 58'inde şiddet uygulandığı yapılan araştırmalarla tespit edilmiştir".

Haberin Devamı İçin Tıklayın