Myanmar'daki eylemde 1 rahip öldü

Yangon (AA)- Myanmar'da cunta yönetiminin toplanma ve gösteri yasağı kararı almasından sonra bugün de yürüyüşe geçen Budist rahiplere uyarı ateşleri açıldığı, göz yaşartıcı gazlar kullanıldığı ve çıkan olaylarda bir rahibin öldüğü ve yaralılar olduğu öne sürüldü.

Reklam
Reklam

Norveç'te bulunan Demokratik Burma'nın Sesi adlı radyo, Yangon merkezindeki çatışmalarda bir rahibin öldüğünü, ayrıca olaylarda yaralananlar bulunduğunu öne sürdü.

Hastane kaynakları da 1 kişinin öldüğünü doğrulayarak, protestocuları dağıtmak için güvenlik güçlerinin açtığı ateş sonucu 6 kişinin de yaralandığını açıkladılar.

Fransız AFP ajansının Yangon'daki bir diplomata dayandırdığı haberine göreyse güvenlik güçleri göstericilerin üzerine ateş açtı. Haberde, diplomatın Fransız RTL radyosuna verdiği demeçte, "Önce havaya ateş açtılar. Sonra da göstericilerin üzerine. Çok sayıda ölü ya da yaralı olduğu konusunda bir şey söylenemez, ancak kan aktığı kesin" dediği belirtildi.

Görgü tanıkları da, Yangon'daki olaylarda 17 rahibin yaralandığını öne sürdü.

Haberin Devamı İçin Tıklayın