Papadopulos: 20 Temmuz lanetli bir gündür

Lefkoşa - KKTC'de 20 Temmuz 1974 Kıbrıs Barış Harekatının 33. yıldönümü coşkuyla kutlanırken, Kıbrıs Rum kesiminde "kınama" etkinleri düzenleniyor.

Bu kapsamda, Lefkoşa'nın Rum kesimindeki Faneromeni Kilisesinde düzenlenen ayine katılan Rum yönetimi lideri Tasos Papadopulos, 20 Temmuzu "lanetli gün" ilan etti.

Reklam
Reklam

Rum radyosunun haberine, Papadopulos, Rum Ortodoks Kilisesi Başpiskoposu 2. Hrisostomos tarafından yönetilen ayinin ardından yaptığı konuşmada, "Bugün lanetli bir gündür. Düşüncelerimizin ve kalbimizin hayatlarını feda edenlerle ve fedakarlıklarıyla en azından milli itibarı ve insanlık onurunu kurtaranlarla birlikte olması gerektiğini düşünüyorum" dedi.

KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat'ı "görüşmeleri Gambari prosedürünün dışına çıkarmaya çalışmakla" suçlayan Papadopulos, "Görüşmeyi Gambari prosedürünün dışına çıkarmayı başarana kadar görüşmelerden kaçınma taktiğine devam ediyor. İstediği budur" iddiasında bulundu.

Rum Meclis Başkanı Dimitris Hristofyas da, "Günün mesajı, Kıbrıs'a adalet mücadelesinde topyekun seferberliktir. Yeni oldu bittileri bertaraf etmek, ülkenin nihai hayrı görmesi için işgalden, yerleşiklerden (Türkiye'den adaya yerleşen nüfus) kurtulma mücadelesi yine ortak olmalıdır" dedi.

Reklam
Reklam
Haberin Devamı İçin Tıklayın