Suriye İçişleri Bakanı intihar etti

Suriye İçişleri Bakanı Gazi Kenan'ın intihar ettiği bildirildi.

ABD, Lübnan'daki askeri ve güvenlik faaliyetlerinde rolleri bulunduğu iddiaları üzerine Suriye İçişleri Bakanı Gazi Kenan ve Lübnan'dan sorumlu Askeri İstihbarat Başkanı Rüstem Gazali'nin malvarlığını dondurmuştu.

Reklam
Reklam

Kenan ve Gazali'nin, Suriye'nin "sorunlu davranışlarına" katkıda bulundukları gerekçesiyle malvarlıklarının dondurulduğu ve Amerikan vatandaşlarının bu kişilerle iş yapmasının yasaklandığı açıklanmıştı.

Suriye'nin başşehri Şam'daki ofisinde bugün intihar eden Suriye İçişleri Bakanı Gazi Kenan, bugün erken saatlerde bir Lübnan radyosuna yaptığı konuşmada bunun son açıklaması olduğunu belirtti.

Lübnan eski askeri istihbarat başkanı Gazi Kenan (63), radyoda yayınlanan konuşmasında "Bu yapabileceğim son açıklama olacak" dedi.

Suriye ordusunun yaklaşık 30 yıl Lübnan'da kalmasını savunan Gazi Kenan, Lübnan'ın birliğinin korunması için Suriye askerlerinin elinden geleni yaptığını kaydederken medyayı iki ülke ilişkilerini bozmakla suçladı.

Kenan, Lübnan eski Başbakanı Refik Hariri'nin 14 Şubat'ta öldürülmesinden beri medyanın kendisine ve Lübnan eski başbakanına haksızlık ettiğini ileri sürerek Hariri suikastına yaygın kanaatin aksine Suriye'nin karışmadığını tekrarladı.

Reklam
Reklam
Haberin Devamı İçin Tıklayın