ANKARA (İHA) - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat, Ankara Anlaşması'nı genişleten AB Ek Protokolü'nün imzalanmasının Kıbrıslı Türkler açısından bir kırılma noktası olmadığını söyledi. Talat, uyum protokolünün imzalanmasının Türkiye'nin Güney Kıbrıs'ı tanıdığı anlamına gelmeyeceğini belirterek, "Türk tarafı Kıbrıs Cumhuriyeti'ni tanıyamaz. Tanıdığı takdirde kendi ipini kendi çeker. Sonuç bu kadar vahim olur" dedi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ABD ziyareti öncesinde Ankara'ya bir çalışma ziyaret gerçekleştiren KKTC Cumhurbaşkanı Talat, temaslarını tamamlayarak adaya döndü. Hareketinden önce Esenboğa Havaalanı'nda bir açıklama yapan Talat, Türk Hükümeti'ne uyarılarda bulundu. Ankara Anlaşması'nı genişleten AB Ek Protokolü'nün imzalanmasının bir kırılma noktası olmayacağını kaydeden Talat, daha önce Kopenhag Zirvesi ve Lahey Zirvesi'nde bir kırılma noktası yaşandığını hatırlattı.
"Önceden taşıdığı tehlikeler bilindiği için bize zarar vermesi engellenebilir" diyen Talat, Türkiye'nin Uyum Protokolünü imzalamasının bir tartışma konusu olmayacağını vurguladı. Ek Protokolün imzalanmasının tanıma anlamına gelmeyeceğini belirten Talat, "Türk tarafı Kıbrıs Cumhuriyetini tanıyamaz. Aksi takdirde kendi ipini kendi çeker. Sadece Uyum Protokolünün imzalanmasının bize hiç bir zararı olamaz. Ancak imza sürecinin ardından Türkiye ciddi baskılarla karşılaşabilir" diye konuştu.
Türk tarafının bu süreçte gelecek baskıları göğüslemesi gerektiğini ifade eden Talat, Rum tarafının Kıbrıs bayraklı gemi ve uçaklarla Türk liman ve havaalanlarına gelmeyi hedeflediğini kaydetti. Bunun mutlaka önüne geçecek tedbirlerin alınması gerektiğini vurgulayan Talat, "Rum tarafının en büyük hayali budur. Ancak bu da ekonomik olarak bizi çok zor durumda bırakacak bir konudur. Eğer bir tehlike olursa uluslararası düzeyde buna karşı alınacak tedbirler değerlendirilmelidir" şeklinde konuştu.