HATAY (İHA) - Hatay'ın İskenderun Körfezi'nde batan St. Vincent bandıralı M/V Ulla adlı geminin içerisindeki betonlaşmış 2 bin 200 ton toksik atık yükü, kırıldıktan sonra cihazlarla emilerek çıkartılacak.
İskenderun Körfezi'nde batan geminin içerisinde bulunan 2 bin 200 ton toksik atık yükünü çıkarma çalışmalarında, yük betonlaştığı için bir takım zorluklar yaşanırken, çalışmalarda kullanılan cihazlar yeterli olmadığı için yeni cihazlar getirtildi. Betonlaşan toksik atık yükünün kırıldıktan sonra yeni getirilen vidanjorlerle emilerek denizden çıkarılması bekleniyor.
Çevreciler "vakumlama" diye tabir edilen emilme yönteminin en sağlıklı yöntem olduğunu ifade ederken, kırılarak emilecek olması zehirli atık yükünün denize dağılma riskini artırıyor.