MUĞLA (İHA) - Çevre ve Orman Bakanlığı'nın aldığı son kararlar çerçevesinde üretimini meteorolojik verilere göre sürdüren Yatağan Termik Santralı, Bakanlık Hava Kalitesi İzleme İstasyonu'nun 'inversiyon uyarısı' üzerine 22 Şubat günü öğle saatlerine kadar tek ünite (baca) ile üretim yaparken, aynı gün saat 12:25'te tamamen devre dışı bırakılmıştı.
Santralın devre dışı kalması günlük yüzde 8 enerji açığı ve 5 trilyon lira kayba neden oldu. Irak'a enerji satışı yapan Türkiye enerji satın almaya başladı. Yatağan Termik Santralı Amiri Adnan Yukacı, pazartesi günü de inversiyon beklendiğini belirtirken, "Bu nedenle pazartesi günü de santralde üretim yok. Bu arada yurt dışından baca gazı arıtma tesisi için beklenen parçalar geldi. Arıtma sisteminin iki ünitesi 15 Mart'ta devreye giriyor. O nedenle santralın yeniden o gün üretime alınmasına karar verildi. Bu santralın kurulduğundan beri en uzun üretim dışı kaldığı zaman dilimi oluyor. Şu an bu boşluğu geniş çaplı bakım yaparak değerlendiriyoruz" dedi.
Bu arada yıllardır kirliliğe yol açtığı iddiası ile çevrecilerin kapatılması için eylem yaptığı santralde üretimin durmasına rağmen ilçede hava kirliliğinin devam ettiği görüldü. Santral yetkililerince gazetecilerin gözetiminde santral çevresinde yapılan ölçümlerde havada kirlilik oranı sıfır çıkarken, şehir merkezinde iki ayrı noktada yapılan ölçümlerde kirliliğin öğle saatlerinde bile 100-130 mikrogram / m3'lerde seyrettiği gözlendi. Bu oranın sabah ve akşam saatlerinde 250-300 mikro gram/ m3'lere çıktığı tespit edildi. Kirliliğin devam ettiği Çevre ve Orman Bakanlığı Hava Kalitesi İzleme İstasyonu'nun internet ortamı verileri ile de doğrulandı.
Yatağan Termik Santralı Gurup Amiri Adnan Yukacı, santralin dört gündür üretimde olmadığını ama ilçede kirliliğin devam ettiğini söyledi.
Bu kirliliği kendi ölçümleri ile gözlemlediği gibi bakanlığın internet sitesi verilerinin de doğruladığını anlatan Yukacı, şöyle konuştu: "Santral ayın 22'sine kadar tek ünite devrede iken havadaki kükürt dioksit oranı 312 mikrogram / m3'tü. Ayın 23'ünde tamamen devre dışı bırakılırken, inversiyon (kirlilik) nedeniyle 500 mikrogram / m3 değer tespiti yapıldı. Şu an santral üretim dışında olduğu halde 24 Şubat'ta günlük ortalama 216 mikrogram / m3, 25 Şubat'ta ise 135 mikrogram / m3 değer belirledik. Bu değerler akşam saat 17:00- 19:00 arasında ise 300-400'lere kadar yükselebiliyor. Bu kirlilik Yatağan'da ısınma amacı ile kullanılan kaçak kömürden kaynaklanıyor"