Haber Mynet

Ankara (AA)- İngiliz bilim adamları, et, balık ve sütte bulunan B12 vitaminin, yaşlılarda hafıza kaybını önlediğini ortaya çıkardılar. Oxford Üniversitesi'nden araştırmacıların, Neurology dergisinde yayımladıkları çalışmaya göre, B12 vitamini seviyesi ortalamanın altında bulunan yaşlılarda beyinsel küçülme altı kat daha fazla meydana geliyor.
Bilim adamlarının 61 ve 87 yaşları arasındaki 107 sağlıklı gönüllü üzerinde 5 yılı aşkın yaptıkları gözlemlerde, B vitamininin beyindeki etkilerinin yeni boyutları ortaya çıkarken, yaşlandıkça beyindeki büzülme oranına kısmen gıdaların etkisinin olabileceği anlaşıldı.
Beyindeki büzülmenin son safhasının bunama olduğunu kaydeden uzmanlar, bu araştırmanın, dengeli bir beslenmeyle birlikte et, balık ve zenginleştirilmiş tahıl ya da sütte bulunan B12 vitaminini daha fazla tüketmenin, beyni koruyabileceğini belirttiler.Araştırmalar, beş kişiden ikisinde B vitamini eksikliği bulunduğunu ortaya koyuyor.
B12 açısından zengin gıdalar arasında karaciğer ve kabuklu deniz ürünleri gösteriliyor.
Avcı: Rüştü ağabeyiniz için oynayacaksınız!
2014 Dünya Kupası elemelerine Avusturya'da hazırlanan A Milli Takım, bu akşam Finlandiya ile karşılaşacak. Milli formayı son kez giyecek Rüştü'ye, takım arkadaşları veda partisi düzenledi.
Play-off tarih oldu!
Yayıncı kuruluş geçtiğimiz sezon uygulanan Play-Off sisteminin 2012-13'te de devam etmesini istedi. Ancak federasyon bu talebi reddetti. TFF, "Süper Lig 26 Ağustos'ta başlayacak ve 34 hafta sürecek" dedi.
Çalımbay'dan mesaj..!
Rıza Çalımbay'ın, Beşiktaş ile anlaştığı haberleri gündeme bomba gibi düştü ancak tecrübeli çalıştırıcıdan jet yalanlama geldi. Çıkan haberleri yalanlayan Çalımbay, siyah-beyazlı yöneticilere açık kapı bıraktı.