Haber Mynet
İngiliz Independent gazetesinin haberine göre araştırmacılar, kırmızı şaraptaki demirin deniz ürünlerindeki maddelerle reaksiyona girdiğini ve böylece ağızda hoş olmayan bir tat oluştuğunu belirledi.
California Üniversitesinden Prof. Takayuki Tamura ile meslektaşları, içinde yüksek miktarda demir bulunan şarabın, balığın tadının daha da yoğun hissedilmesine yol açtığını belirttiler.
Yapılan araştırmada, bu yoğun balıksı tadın, şaraba demiri ayrıştıran bir madde ilave edildiğinde azaldığı saptandı.
Prof. Tamura, "Bazı literatürde deniz ürünleriyle kırmızı şarap birlikte tavsiye edilmez, çünkü kırmızı şarap balıkla çatışır ve demirsi bir tat, balıksı ve metalik aroma ve ağızda acılık hissi yaratır" dedi.
Journal of Agricultural and Food Chemistry dergisinde yayınlanan araştırmada, demir oranı düşük kırmızı şarapların deniz ürünleriyle birlikte içilebileceği belirtildi.
Beyaz şarabın içindeki demir oranı üzümün yetiştiği toprağın bileşimine, meyvenin üzerindeki toza, hasat sırasındaki kirlenme, nakil ve fermantasyon sırasındaki koşullara bağlı olarak değiştiği belirtildi.
Fenerbahçe fuhuştan kaçmış!
CEV Şampiyonlar Ligi'ne alınmayan Fenerbahçe Kulübü, çok çarpıcı bir iddia ortaya attı.
İspanya'da Barca-Bilbao krizi!
İspanya'da bu cuma oynanması beklenen Barcelona-Athletic Bilbao maçı ülkede kriz yarattı.
İşte F.Bahçe'nin transfer listesi!
Gelecek sezonun transfer çalışmalarına başlayan Fenerbahçe, bu yıldızların peşine düştü.