Haber Video
Galeri
Erkek
Kadın
Teknoloji
Yurt Haber
Sinema
Şehir Fırsatları
Arşiv 
Mynet Haber > Sağlık Haberleri > Vitaminlerin yararı ispatlanamadı, fazlası zararlı
Mynet haber bugün 9,906,128 kişi, bu haber 350 kişi tarafından okundu.
   
Vitaminlerin yararı ispatlanamadı, fazlası zararlı
  • Üzücü
  • Komik
  • Eğlenceli
  • Şaşırtıcı
  • Sevindirici
  • Düşündürücü
  • Sıkıcı
  • Korkunç
  • Başarılı
  • İnanılmaz
Bu haberi Facebook'ta paylaşmak ister misin?

Vitaminlerin yararı ispatlanamadı, fazlası zararlı

Güncelleme:10 Mart 2008 09:34

WASHINGTON (ANKA) - Vücuttaki aşırı A vitaminin beyin kanaması ve felç riskini arttırdığı, kalp ve damar hastalıklarına sebep olduğu belirlendi.

Yüksek düzeyde alınan C veya E vitaminlerinin de diğer nedenlerin yanında ölüm oranını yükselttiğini de ortaya çıktı. ABD'de 83 bin 639 tıp doktorunun katıldığı araştırmada, yüksek düzey C veya E vitamini tüketiminin ölüm oranını "hafifçe" yükselttiğini belirlendi. Yüksek düzeyde tüketilen A vitamininin, C ve E vitaminine göre beyin kanaması ve felç riskini artırdığı ve kalp damar hastalıklarına neden olduğu da rapor edilen bilgiler arasında yer aldı.

-KORUYUCULUKLARI KANITLANAMADI-

Araştırmada ayrıca toplumda yaygın olarak kullanılmasına rağmen antioksidan A, C ve E vitaminlerinin; diyabet, hipertansiyon, kalp-damar hastalıkları ve kansere karşı koruyuculukları da kanıtlanamadı. Araştırmada. bu vitaminleri alanlar ile almayanlar arasında belirtilen hastalıklardan korunma açısından bir fark bulunamadı.


Bu vitaminlerin yaşlanmayı yavaşlattığı ve yaşlılıktaki beyin fonksiyonlarını koruduğuna dair genel inanış da ispatlanamadı. 55 yaş üstü kalp-damar veya şeker hastalığı olan hastalara 4.5 yıl boyunca verilen 400 IU E vitamininin bir gelişmeye neden olmadığı ve bu hastalarda özellikle böbrekleri hiçbir şekilde korumadığı da belirlendi.

Bu haberi okudunuz mu?

>><<
Tüm Haberler
Kişisel Sağlık Ürünleri
Diğer Sağlık Haberleri

Facebook ile Bağlan Daha Fazla Bilgi Facebook ile Bağlan
Kapat Facebook ile Bağlan
Kapat

Haber Videoları

Bu kız plastikle besleniyor
2 saat önce önce eklendi.
23.150 kez izlendi.
Dünya bu görüntüyü konuşuyor
3 saat önce önce eklendi.
264.617 kez izlendi.
Kılıçdaroğlu'na DİSK toplantısında protesto
3 saat önce önce eklendi.
17.405 kez izlendi.
Ahırda operasyon böyle gerçekleştirildi
6 saat önce önce eklendi.
186.467 kez izlendi.
İletişim Reklam Adklik Yardım Üyelik Site Haritası

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir