Çiçek: Ecevit yakın tarihin en önemli siması

ANKARA (İHA) - Eski Başbakan Bülent Ecevit'in vefat etmesi üzerine DSP Genel Merkezi'ne taziye ziyaretleri sürüyor.

Adalet Bakanı Cemil Çiçek, DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşan, KESK Genel Başkanı İsmail Hakkı Tombul ve Türk Parlamenterler Birliği Başkanı Hasan Korkmaz Can DSP Genel Merkezine gelerek Genel Başkan Zeki Sezer'e taziye dileklerini iletti.

Reklam
Reklam

Ziyaret sonrası açıklama yapan Adalet Bakanı Cemil Çiçek, "Hepimizin başı sağolsun" dedi. Ecevit'in yakın siyasi tarihin en önemli siması olduğunu belirten Çiçek, Ecevit'in önemli kararlara imza attığını ifade ederek, "Değerli bir şahsiyetin kaybından büyük üzüntü duyuyoruz. Bugün buraya üzüntümüzü dile getirmek için geldik. Hükümet olarak gerekli çalışmaları yapıyoruz" diye konuştu.

DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar ise, Ecevit'in demokrasiye karşı yürütülen dayatmalara boyun eğmeyen bir insan olduğunu belirterek, "Gerek bu yönü ve gerekse sade ve dürüst yönü ile önemli icraatlara imza attı. Saygı ve rahmetle anıyoruz. Tüm sevenlerine ve DSP'lilere en içten taziye dileklerimizi sunuyoruz" diye konuştu.
Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Büyükerşan ise Ecevit'in dürüstlüğü, cesaret ve kararlığı ile bir abide olarak aramızdan ayrıldığını söyledi.

Reklam
Reklam

Ecevit'in düşüncelerinin, felsefesinin ve siyaset ilkelerinin de bugün de gelecek kuşakların rehberi olacağını vurgulayan DSP'li Büyükerşan, "Atatürk ve İsmet Paşa'dan sonra onların çizgisini izleyen Ecevit Halk adamı ve zarif bir politikacıydı. İktidar hiçbir zaman onun için koltuk sevdası olmamıştır. Memleket sevdasıyla çarpan kalbi artık atmıyor. Türk ulusunun başısağolsun. Allah rahmet eylesin" şeklinde konuştu. Büyükerşan, Bülent Ecevit ve eşi Rahşan Ecevit'in örnek Türk aile yapısını ve eşler arası aşkın sembolü haline geldiğini de sözlerine ekledi.

Haberin Devamı İçin Tıklayın