BÜKREŞ (İHA) - Romanya'da milletvekili ve senatörler, yüz milyarlarca liralık lojmanlar yerine devletin kendilerine tahsis ettiği otel odalarında kalıyorlar. Romanya Meclisi'nin 344 milletvekilinden ve 140 senatöründen 300 tanesi, Bükreş Oteli'nde yatıp kalkıyor. Odalar 2 kişilik olduğu için sadece eşleri ile kalma imkanına sahip olan milletvekilleri, çocuklarının da kendileriyle kalmasını istediği takdirde kendi ceplerinden ödeyecekleri para ile ikinci bir oda tutmak zorundalar. Vekiller, otelde yedikleri ve içtiklerini de kendi ceplerinden ödüyorlar.
Otelde kalmayan milletvekili ve senatörler ise ya kendi evlerinde ya da devletin verdiği 300 dolar kira yardımıyla kiraladıkları evde kalıyorlar. Odaların temizliğini de kendileri yapan milletvekilleri, Meclis'e ve senatoya eğer kendi arabaları yoksa servis minibüsleri ile gidip geliyorlar.
Bükreş Otel'de kalan Türk Tatar asıllı Milletvekili Necat Salı da, her sabah servis minibüsü ile Meclis'e gidiyor. Milletvekili Necat Salı ve milletvekili arkadaşları, durumdan şikayetçi olmadıklarını, milletvekilliğini kamu hizmeti olarak gördüklerini ve otel odasının kendilerine yeterli olduğunu söylediler.