Zarar 4 trilyon lira

İZMİT (İHA) - İzmit'in Körfez İlçesi'nde bulunan Tüpraş Akçagaz Dolum Tesisleri'nde meydana gelen yangının ardından tesislerin tamamen kullanılamaz hale geldiği bildirildi. İki kişinin yaralandığı yangın sonrası yüzlerce vatandaş, LPG dolum tesislerinin bölgeden kaldırılması için protesto yürüyüşü düzenledi.

Reklam
Reklam

Körfez İlçesi'nde binlerce insana 17 Ağustos deprem felaketi sonrasındaki korkuları yaşatan yangında zararın 4 trilyon lira olduğu öğrenildi. Akçagaz Tüp Dolum Tesisleri Finans Müdürü Rasim Su, yangında tesisin tamamen yandığını belirterek, "Tek tesellimiz yangının üretimin olmadığı pazar günü çıkması. Yangında sadece işyeri bekçisi ağır şekilde yaralandı. Zararımız 3-4 trilyon lira arasında" dedi.

İzmit İtfaiye Daire Başkanı Emin Pehlivan da Kocaeli'nin bir kez daha çok büyük bir tehlikeyi hafif atlattığını söyleyerek, "Yangın, zamanında yapılan müdahale ile yakınındaki diğer dolum tesislerine sıçramadan kontrol altına alındı. Eğer yangın diğer dolum tesislerine de sıçramış olsaydı sonucu tahmin bile edemezdik" şeklinde konuştu.

Binlerce insana korku dolu anlar yaşatan Akçagaz Tüp Dolum Tesisleri'ndeki yangının söndürülmesinin ardından tesis önünde toplanan yaklaşık 150 kişilik grup da "Yanarak ölmek istemiyoruz. Dolum tesislerini kaldırın" şeklinde slogan attı. Bir ara D-100 karayolunu da kapatmak isteyen öfkeli mahalle halkına MHP'li Körfez Belediye Başkanı Erhan Yenilmez de destek verdi. Yenilmez, mahalle ile içiçe patlamaya hazır birçok tesisin bulunduğunu söyleyerek, "Zamanındaki yanlış politikalar nedeniyle bu güne gelinmiş. Biz, Barbaros mahallesinin kaldırılmasını istiyoruz. Bir taraftan da bir kılıfını bulup evlerin orta yerine yeni dolum tesisi kuruyorlar. Bunlara hep beraber karşı koyalım" dedi.

Reklam
Reklam

Öfkeli grup, daha sonra slogan atarak bir süre önce hizmete giren Turnagaz Dolum Tesisleri'nin önüne geldi. Burada da protestolarını sürdüren mahalle halkına polis müdahale etmedi. Belediye Başkanı Yenilmez, vatandaşlarla konuşarak sorunun Ankara'da çözümlenebileceğini, bunun için de zaman geçirilmeden harekete geçilmesi gerektiğini söyledi. Grup, daha sonra olaysız bir şekilde dağıldı.

Yangının, tesis içinde bulunan bir LPG tankerinden sızan gazdan kaynaklanmış olabileceği tahmin ediliyor. Patlamayla birlikte çevreye binlerce tüp dağılırken tonlarca ağırlığındaki tanklar yüzlerce metre mesafeye uçtu. Yaklaşık 1 kilometrelik alandaki yüzlerce evin de camları kırıldı. Yangının tamamen kotrol altına alınıp söndürülmesinin ardından dağlara kaçan binlerce Körfezli tekrar evlerine döndü. Vatandaşlar, kendilerinin 30-40 yıldan beri bölgede bulunduğunu, tesislerin ise son 20 yıl içinde kurulduğunu söyleyerek, "Bu sefer de faciayı ucuz atlattık. Ama birgün cayır cayır yanmaktan kurtulamayacağız" şeklinde konuştular.

Reklam
Reklam
Haberin Devamı İçin Tıklayın