HABER

Kapat

İran, ABD ile görüşme hazır

TAHRAN (İHA) - İran Dışişleri Bakanı Menuçehr Mutteki, Washington'ın ön şart ileri sürmediği sürece ABD ile görüşmeye, hatta yeniden diplomatik ilişki kurmaya hazır olduklarını söyledi.

Reform yanlısı Etemad Melli gazetesine özel açıklamalarda bulunan Mutteki, "Şunu her zaman ifade ettik, biz masaya oturmaya hazırız. Nükleer konuda da, müzakereye başlamadan önce çalışmaların askıya alınması ön şartını geri çekmeniz gerekiyor dedik. ABD ile görüşmek veya ilişki kurmak konusunda bir sorunumuz yok. Fakat bunun, ülkenin bağımsızlığına ve değerlerine dayalı mantıklı bir çerçeve içinde olması gerekir" dedi.

ABD Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice, daha önce yaptığı açıklamalarda Mutteki ile görüşmeye hazır olduğunu ifade ederken, Washington, müzakereler için Tahran yönetiminin uranyum zenginleştirme faaliyetlerini askıya almasını şart koşuyor.

İran ve ABD arasındaki diplomatik ilişkiler, 1979'da İslam Devrimi'nin ardından Tahran'daki ABD Büyükelçilik binasının işgali ile kesilmişti.

YORUMLARI GÖR ( 0 )

En Çok Aranan Haberler

Kapat