HABER

Kapat

11 Eylül zanlıları yarın mahkemeye çıkıyor

WASHINGTON (İHA) - ABD'de 11 Eylül'de gerçekleştirilen terör saldırılarından sorumlu olmakla suçlanan 14 terör zanlısının yargılanmasına Cuma günü başlanıyor.

CIA tarafından yıllarca alıkonulmalarının ardından Eylül ayında ABD'nin Küba'daki Guantanamo Üssü'ne transfer edilen 14 tutuklu, 3 askeri yetkiliden oluşan jürisinin önüne çıkarılacak. Jüri, tutukluların ABD'nin teröre karşı savaşında "düşman savaşçı" olup olmadıklarına ve tutukluluk hallerinin devam edip etmemesi gerektiğine karar verecek.

Tutuklular arasında 11 Eylül saldırılarını planlamakla suçlanan Halid Şeyh Muhammed, suikastçı olduğu düşünülen Ramzi Bin el Şibh, Usame Bin Ladin'in yardımcısı Ebu Zübeyde ve 2002'de Endonezya'nın Bali adasında düzenlenen bombalı saldırıların arkasındaki isim olduğuna inanılan Hambali bulunuyor.

Mahkeme süresince tutuklulara askeri bir avukat tarafından temsil edilme hakkı verilecek. Bu tür davalarda tutuklular nadiren görgü tanıklarından alıntı yapma veya lehlerine belge sunma şansını buluyor. Daha önce bazı Guantanamo tutukluları için gerçekleştirilen davalar gazetecilere ve dış gözlemcilere açık yapılmıştı. Ancak bu sefer mahkeme medyaya kapalı yapılacak. Pentagon, buna gerekçe olarak faaliyetleri hakkındaki gizli bilgilerin korunması gerektiğini gösteriyor.

Pentagon Sözcüsü Bryan Whitman, yaptığı açıklamada, "Bu Cuma'dan itibaren Eylül ayında Savunma Bakanlığı hapishanesine getirilen 14 tutuklunun mahkemesine başlayacağız" dedi. ABD hükümetinin mümkün olduğu kadar şeffaf olmayı amaçladığını belirten Whitman, şöyle konuştu: "Ancak tahmin ediyorum ki herkes bu kişilerin planlanan terörist operasyonlar ve ABD güçlerine yönelik saldırılardaki önemli rolünü kabul edecektir."

Pentagon yetkilileri, mahkeme kayıtlarının duruşmanın gerçekleşmesinden günler sonra yayınlanacağını ancak bu kayıtların ulusal güvenlik için tutukluların kimlikleri de dahil belirli bilgiler silinecek şekilde edit edileceğini bildirdi.

Guantanamo'da tutulan yüzlerce tutuklunun haklarını savunan Anayasal Haklar Merkezi ise mahkemenin bu prosedürünü kınayarak bu durumun ABD'nin güvenilirliğine zarar vereceğini bildirdi.

Guantanamo Üssü'nün Ocak 2002'deki açılışından bu yana insan hakları örgütleri, burada tutuklu bulunan mahkumların kendi taraflarında olacak temsilciler tarafından mahkemede savunulmasını ve tüm muamelelerin halka açık bir şekilde ilerlemesi için ABD hükümetine baskı uyguluyor.

YORUMLARI GÖR ( 0 )

En Çok Aranan Haberler

Kapat