HABER

Kapat

2. dünya savaşından kalma bomba bulundu

BELGRAD (İHA) - Sırbistan'ın başkenti Belgrad'daki turistik Kalemegdan Kalesi'nde 2. dünya savaşından kalmış en az 20 bomba bulundu.

Sırbistan'ın Blic gazetesine konuşan arkeolog Marko Popoviç, bombaların 82 milimetrelik havan mermisi olduğunu belirtti. Bombaların, Tuna ve Sava nehirlerinin birleştiği yerde bulunan kalenin tahrip olmuş surlarının yenilenme çalışmaları sırasında fark edildiği bildirildi. Öte yandan bombaları bölgeden temizleyen özel polis ekipleri, bazılarının üzerlerinde halen fünyelerinin bulunması nedeniyle bombaların patlayıcı özelliklerini yitirmemiş olduğunu ifade etti.

Belgrad 1941 yılında Nazi Almanyası tarafından işgal edilmiş, Ekim 1944'de ise Sovyet Kızıl Ordusu tarafından özgürlüğüne kavuşmuştu.

YORUMLARI GÖR ( 0 )

En Çok Aranan Haberler

Kapat