HABER

Kapat

Bıçakçı'dan havuzda adil dağıtım sözü

BURSA (İHA) - Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Levent Bıçakçı, havuzda bütün kulüplerin memnun olacağı adil bir sistem getireceklerini söyledi.

TFF Başkanı Levent Bıçakçı, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası ile Uludağ Üniversitesi İktisat Topluluğu'nun ortaklaşa düzenlediği Ulusal Girişimcilik Kongresi'ndeki sunumu sonrasında basın mensuplarının sorularını cevapladı. Havuzdaki paylaşımda dengesizlik olduğunu belirten Bıçakçı, "Havuzdaki pastanın yüzde 50'sini 4 büyük kulüp, yüzde 50'sini ise diğer kulüpler alıyor. Havuzda adaletli bir dağılım oluşturmak istiyoruz. Ancak şu anda bu tartışmaları bitirelim. Çünkü önümüzde Yunanistan ve Kazakistan maçları var. Kazakistan maçı sonrasında bu konuyu gündeme getirip, adil bir sistem bulacağız. Bu sistemle bütün kulüpleri memnun edecek bir orta yol bulacağız" dedi.

2. Lig A Kategorisi'ndeki kulüplerin de televizyon gelirlerinden yararlanmaları yönündeki çalışmalar hakkında da bilgi veren Bıçakçı, "Bu konuda İkinci Lig A Kategorisi'ni markalaştırmaya çalışıyoruz. Bu konuda sözleşme imzaladık. Önümüzdeki günlerde A Kategorisi'nin isim hakkını ihaleye çıkartacağız" diye konuştu.

İstanbulspor'un Süper Lig'in tescil edilmemesi yönünde mahkemeye başvurmasıyla ilgili bir soruya ise Bıçakçı, "Böyle bir başvuru tarzı olmaz. Bundan dolayı reddettik ve yasal tebligatta bulunduk. Aksi halde sicillerini silmek zorunda kalırız. Çünkü Futbol Federasyonu özerkliğe geçtiğinde kulüpler taaahhütname verdi. Bu konuda İstanbulspor Başkanı'nı bilgilendirdim. Biz ligleri tescil ettik. İstanbulspor uygun görürse Tahkim Kurulu'na gidebilir" şeklinde cevap verdi.

Liglerdeki takım sayısının artırılması yönünde bir çalışmaları olmadığını belirten Bıçakçı, ayrıca yabancı sayısının indirilmesine yönelik AB ülkelerindeki kulüplerin Avrupa'daki mahkemelerde görülen davasının sonucu beklediklerini bildirdi.

Bursaspor ile ilgili bir soruya Başkan Baçıkçı, her kulübe eşit mesafede olduğunu belirterek, Yeşil-beyazlı kulübün başkan adayı Levent Kızıl'a övgüler yağdırdı. Levent Kızıl ile uzun yıllar federasyonda birlikte çalıştığını belirten Bıçakçı, "Levent Kızıl, başarılı bir arkadaşımız. Federasyonda ve milli takımda yaptığı başarılar ortada. Bursaspor başkanlığına aday olması Bursaspor için büyük kaçanç olur. Süper Lig'de özellikle şehir takımlarının oynamasını ve yarış ortamının oluşmasını istiyoruz. Bursaspor da taraftarıyla geçmişiyle Türk futbolunun önemli bir kulübü" dedi. Bıçakçı, kongreye birlikte geldiği Kızıl'a genel kurulda başarılar diledi.

YORUMLARI GÖR ( 0 )

En Çok Aranan Haberler

Kapat