HABER

Kapat

Erdoğan'ın ABD ziyareti Alman basınında

BERLİN (İHA) - Frankfurter Allgemeine Zeitung gazetesinin bugünkü sayısında, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, ABD ziyaretinde Başkan Bush'la yaptığı görüşmeden memnun olmadığı iddia edildi.

Yazıda, "Türkiye Başbakanı Erdoğan, ABD Başkanı George W. Bush ile yaptığı görüşmenin ardından, üyeleri Kuzey Irak'tan Türkiye'ye saldırılar düzenleyen Kürt terör örgütü PKK'ya karşı verilen mücadelede gördükleri Amerikan desteğinden memnun olmadığını dile getirdi. Erdoğan bir basın görüşmesinde, 'İstihbarat alanında belirli bir ölçüde işbirliği yapıyoruz, fakat bunu yeterli görmüyoruz' diyerek, anlaşılan Amerikalılar'ın ilk önceliklerinin istikrarlı bir Irak Hükümeti olduğunu belirtti" denildi.
Gazete, "Beyaz Saray Sözcüsü McClellan, Amerikan Hükümeti'nin PKK'yı bir terör örgütü olarak gördüğü güvencesini vererek, Bush ve Erdoğan'ın iyi bir tartışma yaptıkları bu sorunla, Türk Hükümeti ve geçici Irak Hükümeti ile birlikte müştereken ilgilenileceğini söyledi" dedi.

Bush'un, Erdoğan ile yaptığı ortak basın toplantısında Türk demokrasisini överek, "Orta Doğu'daki insanlar için önemli bir örnek" dediğine dikkat çekilen yazıda, iki liderin, diğer konuların yanı sıra bölgenin durumu, Kıbrıs sorunu ve Afganistan ve Irak'taki durum hakkında konuştukları ifade edildi.
Yazıda şu görüşlere yer verildi:

"Ankara'nın Irak Savaşı'ndaki tutumunun yanı sıra, Türk-Amerikan ilişkilerinin kötüleşmesine neden olan Amerikan karşıtı sesler de görüşmenin konusu oldu. ABD senatosunda çoğunluğu oluşturan muhafazakarların lideri Bill Frist, Erdoğan'ın ziyaretinden 1 gün önce, Türkiye Başbakanı'nın, ülkesindeki Amerikan karşıtı yönelişlere kararlı bir şekilde karşı çıkmasını talep etmişti. McClellan, Türkiye'nin AB'ye üyelik gayretleriyle ilgili olarak ise, Bush'un, Türk konuğuna bu konudaki desteğin devam edeceği güvencesi verdiğini açıkladı. ABD Dışişleri Bakanı Yardımcısı Robert Zoellick ise bu konuyla ilgili olarak, AB'nin Türkiye için çok önemli olduğunu, fakat aynı şeyin diğer Orta Doğu ülkeleri için de geçerli olduğunu söyledi. Ankara'dan küresel bir perspektif isteyen Zoellick, bu konuda son 3 yılda ciddi hayal kırıklıkları, rahatsızlıklar ve yanlış anlaşılmaların ağır bastığı Türk-Amerikan ilişkilerinin kullanılması gerektiğini söyledi. Türk medyası, Bush ve Erdoğan'ın buluşmasını olumlu değerlendirdi. Hükümete yakın duran Zaman gazetesi, ziyaretin iki ülke arasındaki buzları erittiğini ve stratejik ortaklığı yeniden canlandırdığını yazdı. Erdoğan'ın ziyaretini 'özür ziyareti' olarak niteleyen liberal Radikal gazetesi, fakat bunun, Washington'un İngiltere ve İsrail ile olan ortaklığının gerisinde kaldığı yorumunu yaptı. Yüksek tirajlı Hürriyet gazetesi ise, Ankara'nın Washington'u, İncirlik Hava Üssü'nün daha geniş kullanım hakkı için 8 ay beklettiğini hatırlattı."

YORUMLARI GÖR ( 0 )

En Çok Aranan Haberler

Kapat