WASHİNGTON (İHA) - ABD'yi ziyaret eden İran eski Devlet Başkanı Muhammed Hatemi, İran'ın nükleer programını savunurken kendinden sonraki Devlet Başkanı Mahmud Ahmedinecad döneminde İran'da özgürlük ve insan hakları konusunda kötüye gidiş olduğu iddialarını reddetti.
ABD'de günlük yayınlanan The Washington Times (WT) gazetesinin haberine göre, Washington Ulusal Katedrali'nde dün "medeniyetler diyaloğu" konulu bir konferans vermeden önce gazetecilere konuşan Hatemi, İran'ın nükleer çalışmalarının barışçı olduğunu söyleyerek İran'ı eleştirmeden önce dünyanın asıl İsrail ve diğer ülkelerin atom silah yığınaklarına bakması gerektiği söyledi.
Basın konferansında Hatemi, Batı ile müzakerelerin başlaması halinde İran'ın nükleer programını askıya almayı görüşebileceğini söyledi. Basın konferansı ardından Hatemi, katedralde bin 200 kişiye konuştu.
ABD'yi İran'a kuvvet kullanmama konusunda uyaran İran eski Devlet Başkanı Hatemi, bunun İran'ın nükleer çalışmaları ile ilgili devam eden gerginliği çözmeyeceğini belirtti.
İran'ın dış baskı sonucu nükleer programından vazgeçmeyeceğinin altını çizen Hatemi, "Başarılı olmak için diyaloğa önem vermeliyiz" dedi.
İran'ın siyasi sisteminin Batılı demokrasilerin standartları ile değerlendirilemeyeceğini söyleyen Muhammed Hatemi, ABD'nin kendi insan hakları sicilinin çok iyi olmadığını vurgulayarak "İran'ın kendi problemleri vardır. Fakat bunlar Ebu Garib ve Guantanamo'da gördüğüm insan hakları ihlallerinden büyük değildir" dedi.
Bu arada, kendisinden sonra İran devlet başkanı olan Mahmud Ahmedinecad döneminde İran'ın geriye gittiği iddilarını reddeden Hatemi, "İşlerin tersine döndüğünü düşünmüyorum. Şüphesiz onların yorumları benimkinden farklı olabilir, fakat kadınlar ve gençler konusunda yeni başkanın söyledikleri çok umut verici" dedi.
İran'ın resmi dili Farsça ile konuşan Hatemi'nin konuşmaları tercüman tarafından İngilizce'ye aktarıldı. Hatemi'nin konuşmasına İsa ve Muhammed'in büyük peygamberler olduklarını söyleyerek başlaması dikkat çekti.