HABER

Kapat

Irak'ta 1 gazeteci daha öldürüldü

BAĞDAT (İHA) - Irak'ta şiddet olayları devam ederken, 1 gazeteci daha silahlı saldırıya uğrayarak hayatını kaybetti.

Irak Gazeteciler Sendikası Sözcüsü Muayyed Aziz'in verdiği bilgiye göre, yerel bir televizyon kanalında çalışan Ahmet El Kerbuli adındaki bir kameraman, bugün akşam saatlerinde ülkenin batısındaki Ramadi'de görevdeyken silahlı kişilerce vurularak öldürüldü. Talihsiz gazetecinin kimliği belirsiz silahlı kişilerce vurularak öldürüldüğü ifade eden Aziz, gazetecilere yönelik saldırıların biran önce durmasını ve olayın faillerinin bulunmasını istedi. Geçtiğimiz günlerde de İran merkezli özel El Alem TV'nin muhabiri Adil El Mansuri, anons yaparken yanından geçen otomobilden açılan ateş sonucu öldürülmüştü. Önceki gün Londra'daki El Hayat adındaki günlük gazetede çalışan Iraklı bir gazeteci ise, koalisyon askerlerince gözaltına alınmış, sorgusunun ardından serbest bırakılmıştı.

Son ölümlerle birlikte Irak'ta öldürülen gazeteci sayısının 150'ye yükseldiği belirtildi. Bunların 87'sinin silahlı isyancıların saldırısı, 22'sinin bombalı saldırılar, 19'unun ise yerel güçlerle ABD öncülüğündeki koalisyon birlikleri tarafından öldürüldüğü belirtiliyor. Öte yandan, Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü de saldırıları kınayarak, gazetecilere karşı işlenen suçların faillerinin bulunması çağrısında bulundu.

YORUMLARI GÖR ( 0 )

En Çok Aranan Haberler

Kapat