Ankara (AA)- "Dünya Sualtı Fotoğraf Şampiyonası"nda geçen yıl Türkiye'ye bronz madalya kazandıran Bilkent Üniversitesi Öğretim üyesi Prof. Dr. Orhan Aytür, dünyanın dört tarafındaki dalışlarıyla su altını fotoğraf karelerine yansıtıyor.
Gelecek yıl da dünya şampiyonasında Türkiye'yi temsil edecek olan milli takım sporcusu Prof. Dr. Aytür, altın madalyaya hazırlanıyor. Bundan 10 yıl önce tüplü dalışa başladığını, o yıllardan itibaren tecrübeli bir dalgıç olmamasına rağmen su altı fotoğrafları çekmeye başladığını anlatan Aytür, "Çoğu su altı fotoğrafçısı önce dalgıç olup daha sonra su altı görüntülemeye ilgi duyar. Bende tersi oldu. Yani ben önce fotoğrafçıydım, sonra dalgıç oldum" dedi.
İyi bir fotoğrafçı olarak su altı görüntülemeye başlamasının çok büyük avantajları olduğunu söyleyen Aytür, artık makinesiz dalış yapmadığını, Türkiye ve dünyadaki fotoğraf yarışmalarına katıldığını aktardı. Elektrik ve elektronik mühendisliğinde öğretim üyesi kimliğiyle, su altı fotoğrafçılığı arasında dolaylı da olsa bir ilişkinin bulunduğunu dile getiren Aytür, optik ve lazer konuları üzerindeki çalışmalarının su altında bazı konuları daha net görmesini ve ayarlamasını sağladığını söyledi. Aytür, son olarak Sualtı Sporları Federasyonu'nca Fethiye'de düzenlenen "11. Altın Palet Sualtı Görüntüleme Türkiye Şampiyonası"nda dijital fotoğraf kategorisinin "balık" dalında birincilik kazandı.
Prof. Dr. Aytür, Florida, Küba, Endonezya, Mısır ve Sudan (Kızıldeniz), Maldiv Adaları, Birmanya, Filipinler, Malezya, Havai gibi ülkelerle Türkiye'nin pek çok dalış merkezinde 750'ye yakın profesyonel dalış gerçekleştirdiğini kaydederek, "Uzun süre dalmadığımızda kuruduğumuzu hissediyoruz" dedi.
-ŞAMPİYONAYA DOĞRU-
Dünya Su Altı Sporları Konfederasyonu CMAS'ın iki yılda bir düzenlediği Dünya Su Altı Fotoğraf Şampiyonası'nın 31 Mayıs-5 Haziran 2009 tarihlerinde Güney Kore'nin Jeju adasında yapılacağını bildiren Aytür, her ülkeden iki fotoğrafçının katıldığı bu şampiyonada Türkiye'yi kendisinin ve Marmara Üniversitesi Dış Hekimliği Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Asım Dumlu'nun temsil edeceğini kaydetti.Aytür, yarışmaçıların Jeju adasının Seogwipo kentinde toplanacağını, bu sularda 4 dalış yaparak "Balık", "Makro", "Modelli Geniş Açı", "Modelsiz Geniş Açı" ve 2009 yılının özel dalı olarak "Yumuşak Mercanlar" kategorilerinde fotoğraf çekeceklerini söyledi.Türkiye'nin gelecek yıl, Türkiye CMAS Dünya Sualtı Fotoğraf Şampiyonası'na üçüncü kez katılacağını ve geçen yıl Mauritus'ta yapılan şampiyonada Asım Dumlu'nun "Yengeç/Karides" dalında, kendisinin de "Makro" dalında bronz madalya kazandığını anımsatan Aytür, 2005 yılında ise Alptekin Baloğlu'nun "balık" dalında altın madalya getirdiğini belirtti.
Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu'nun her yıl düzenlediği Altın Palet Sualtı Görüntüleme Şampiyonası'nda kazanılan derecelerin yarışmacılara milli takım puanı getirdiğini ve federasyonun akredite ettiği diğer ulusal yarışmaların puanlarının eklenerek toplamda en yüksek puana sahip iki yarışmacının milli takıma çağrıldığını anlatan Aytür, gelecek yıl Güney Kore'ye gidecek milli takımın, Bodrum, Fethiye ve Marmara'da yapılan 4 ulusal yarışma sonucu belirlendiğini aktardı.