HABER

Kapat

Orman köylüleri üretimi durdurdu

BURSA (İHA) - Bursa'nın İnegöl İlçesi'nde verilen ücretleri yetersiz bulan orman köylüleri, üretimlerini durdurdu.

İnegöl Orman İşletme Müdürlüğü, Yenice ve İnayet Orman Şeflikleri bölgesinde, kesim, sürüm ve nakliye işi yapan Elmaçayır, Fevziye Turgutalp, Çaylıca, İnayet ve Gülbahçe köylüleri verilen ücretleri yetersiz bulduklarını gerekçesiyle üretime ara verdi. Toplam 347 kayıtlı üyenin bulunduğu 6 Tarımsal Kalkınma Kooperatifi'nin başkanlarının geçen Cuma günü İnegöl Orman İşletme Müdürlüğü'ne verdiği dilekçe ile üretimi durdurma kararı aldıklarını bildirildi.

Kesim ve sürümden sonra metreküp başına 14-16 milyon lira arasında ücret aldıklarını belirten orman köylüleri, bu fiyatların çok düşük olduğunu söylediler. Hiçbir sosyal güvencelerinin olmadığından yakınan köylüler, yolu olmayan orman bölgelerine de ulaşımda sıkıntı çektiklerini dile getirdi.
Orman İşletme Müdürlüğü'nden gelecek olan komisyonla görüşene kadar üretime başlamayacaklarını söyleyen kooperatif başkanları, "Biz hakkımızı istiyoruz. Hakkımızı alıncaya kadar da üretim yapmamaya kararlıyız" dedi.

YORUMLARI GÖR ( 0 )

En Çok Aranan Haberler

Kapat