Bağdat (AA) - (İHA) - Irak Devlet Başkanı Celal Talabani'nin "aşırı çalışmaya bağlı yorgunluk" nedeniyle rahatsızlandığı, tedavi için Ürdün'e götürüldüğü bildirildi.
Talabani'nin makamından yapılan açıklamada, dün Süleymaniye kentinde ABD'nin Bağdat Büyükelçisi Zalmay Halilzad ve Kuzey Irak'da ilan edilen yönetimin başkanı Mesud Barzani ile görüşen Talabani'nin "aşırı çalışmaya bağlı yorgunluk nedeniyle rahatsızlandığı" kaydedildi.
73 yaşındaki Talabani'nin sağlığı hakkında endişe edilecek bir durum olmadığı belirtildi.
Tıbbi tahliller için Ürdün'e götürülen Irak Devlet Başkanı Celal Talabani'nin böbrek rahatsızlığı olduğu öne sürüldü.
Talabani'nin liderliğindeki Kürdistan Yurtseverler Birliği'nden bir yetkili, Talabani'nin böbreklerinden rahatsız olduğunu söyledi. İsminin açıklanmasını istemeyen yetkili, Talabani'nin Süleymaniye'de birkaç saat hastaneye kaldırıldığını ifade etti.
Irak'ın Kürt asıllı Başbakan Yardımcısı Berham Salih ise, Talabani'nin aşırı çalışmaktan hastalandığını kaydetti. Salih, "Talabani'nin sağlığı bu sabah kötüleşti. Tedavisine başlanan Talabani'nin durumunda olumlu gelişme görülmesi üzerine uçakla Amman'a götürüldü" dedi.