Haber Video
Galeri
Erkek
Kadın
Teknoloji
Yurt Haber
Sinema
Şehir Fırsatları
Arşiv 
Mynet Haber > Sağlık Haberleri > Alzheimer hastalığının tedavisi için özel süt
Mynet haber bugün 9,646,278 kişi, bu haber 336 kişi tarafından okundu.
   

Alzheimer hastalığının tedavisi için özel süt

Güncelleme:08 Eylül 2008 10:02

Ankara (AA)- Alzheimer Derneği Başkanı Prof. Dr. Murat Emre, Alzheimer hastaları üzerinde Omega-3, antioksidan ve B vitamini gibi 7-8 farklı besin öğesi içeren süt ile yapılan araştırmanın ümit verici sonuçlar içerdiğini belirterek, "Karışımın erken dönemdeki hastalara belirli bir fayda sağladığı saptandı" dedi.


İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Davranış Nörolojisi ve Hareket Bozuklukları Birimi Başkanlığını da yürüten Emre, yaşamsal aktivitelerde azalma ve bilişsel yeteneklerde bozulma ile kendini gösteren, ilerleyen bir hastalık olan Alzheimer'ın mevcut tedavi yöntemleriyle ancak belirtilerinin ortadan kaldırılabildiğini söyledi.Hastalığın ilerleyişini geciktirecek bir yöntem geliştirilmesinin hastalar açısından büyük önem taşıdığını ifade eden Emre, son zamanlarda bu
hastalığın tedavisi konusunda yürütülen bazı çalışmalardan olumlu sonuçlar elde edildiğini kaydetti.


Bir süre önce ABD'nin Şikago şehrinde düzenlenen Dünya Alzheimer Kongresinde açıklanan "kokteyl" tarzındaki süt ile yapılan çalışmadan olumlu sonuçlar elde edildiğini bildiren Emre, "Omega-3, antioksidan ve B vitamini gibi 7-8 farklı besin öğesi içeren süt ile yapılan araştırma, ümit verici sonuçlar içeriyor" diye konuştu.
Emre, erken dönemdeki 212 hasta üzerinde, "souvenaid" diye isimlendirilen süt ile uygulanan tedavide, beyin hücreleri arasındaki bağlantının güçlendirilmesinin hedeflendiğini anlattı. ABD'deki Massachusetts Teknoloji Enstitüsünden bilim adamlarının da katıldığı, Hollanda ve orta Avrupa ülkelerinde yürütülen çalışma çerçevesinde, bir grup hastaya 3 ay süreyle söz konusu içecekten, diğer gruba ise eşdeğer kalori içeren süt verildiğini anlatan Emre, şunları söyledi:


"Bu süre sonunda aktif içecek verilen hastaların diğer gruptakilere oranla daha iyi durumda olduğu, yani, karışımın erken dönemdeki hastalara belirli bir fayda sağladığı saptandı. İçeceğin hastalar üzerindeki etkisiyle ilgili kesin bir şey söylemek için henüz erken. Daha ileri çalışmaların devam ettirilmesi planlanıyor. Bunları da bekleyip görmek lazım."

Bu haberi okudunuz mu?

>><<
Tüm Haberler
Kişisel Sağlık Ürünleri
Diğer Sağlık Haberleri

Facebook ile Bağlan Daha Fazla Bilgi Facebook ile Bağlan
Kapat Facebook ile Bağlan
Kapat

Haber Videoları

Bu kız plastikle besleniyor
3 saat önce önce eklendi.
24.745 kez izlendi.
Dünya bu görüntüyü konuşuyor
5 saat önce önce eklendi.
279.767 kez izlendi.
Kılıçdaroğlu'na DİSK toplantısında protesto
5 saat önce önce eklendi.
18.915 kez izlendi.
Ahırda operasyon böyle gerçekleştirildi
7 saat önce önce eklendi.
191.879 kez izlendi.
İletişim Reklam Adklik Yardım Üyelik Site Haritası

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir