İZMİR (İHA) - Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Organ Nakli Merkezi'nde gerçekleştirilen nakille Adapazarı'nda oturan karaciğer hastası vatandaşa, kızı karaciğerinin bir bölümünü verdi.
2 yıl önce İstanbul Göztepe Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde 'Hepatit B'ye bağlı karaciğer yetmezliği' teşhisi konduğunu açıklayan 35 yıllık evli ve 4 çocuk babası Yunus Güniken (56), "Daha sonraki tedavim Kartal Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde devam etti. Burada iyileşmem için tek çözümün, organ nakli olduğunu öğrendik. Doktorlarımın tavsiyesi üzerine Ege Üniversitesi'ne gelmeye karar verdik" dedi.
Son 1 aydır Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Organ Nakli Merkezi'nde tedavi gördüğünü açıklayan Yunus Güniken, "Nakil olayı gündeme geldiği gün, kızım, nakil için gönüllü oldu. Yapılan tetkikler de olumlu çıkınca nakle karar verildi" diye konuştu.
Babasını eski sağlığına kavuşturduğu için çok mutlu olduğunu dile getiren anaokulu öğretmeni Gülay Güniken (22), "Babam, bu yaşa kadar beni büyüttü, bir meslek edinmemi sağladı. Ben de evlatlık vazifemi yerine getirdim. Tek isteğim, babamın bir an önce iyileşerek aramıza dönmesi" diye konuştu.
Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Organ Nakli Merkezi'ndeki nakil, Doç. Dr. Murat Kılıç, Doç. Dr. Murat Zeytunlu ve Plastik Cerrahi'den Prof. Dr. Mehmet Alper başkanlığındaki ekip tarafından gerçekleştirildi.