KONYA (IHA) - Konya'nin Beysehir İlçesi'ne bağlı Kurucuova Beldesi'nin Kuruova mevkiinde kurulan organik tarım çiftliğinde gerçeklestirilmeye başlanan ekolojik üretim çerçevesinde, ortaya çikan çekirge zararlılarını araziye bırakılan hindilerin yiyeceği bildirildi.
Bölgeye ilk etapta getirilen 100 yavru hindiye ileriki günlerde gelecek bin yavru hindinin daha eklenmesiyle çekirgeleri yiyerek ürünlere zarar vermelerinin önleneceğini belirten Selçuk Üniversitesi (SÜ) Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Başkanı Prof. Dr. Fevzi Ecevit, "Kurucuova Belediyesi'nden 49 yıllığına kiralanan toplam 2 bin 100 dekar alanda start verdik. Önümüzdeki yillarda hayata geçireceğimiz projeyle, organik tarım üretimini ayağa kaldıracağız. Tüm dünya artık insan sağlığına herhangi bir zararlı etkisi olmaması nedeniyle bu tip tarım üretimine yöneldi. Türk çiftçilerinin de bu üretime geçmesi gerekiyor" dedi.
"BİTKİSEL VE HAYVANSAL ÜRETİMİ BİRLİKTE GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ" Prof. Ecevit, amaçlarının, tarımda faaliyetlerin tamamını uluslararası organik tarım yönetmeliğinin uygun gördügü şekle getirmek olduğunu ifade ederek, "Bu da klasik gübre ve ilaçların kullanımı dışında, bu yönetmeliğin öngördüğü gübreleri ve bu ilaçları kullanarak üretimde kullanmak anlamına geliyor. Bütün dünya artık bu tip üretime geçti. Biz 2001 yılında faaliyetlere başladık. Bu yıl 60 dekar alanda meyve bahçesi oluşturduk. 2004 yılında 2-2.5 milyon adet bodur ve yari bodur meyve fidanı üretmeyi hedefliyoruz. Buranın 250 dekar alanı da entegre bir tarım çiftliği olma yolunda. Yani hem bitkisel hem de hayvansal üretimi birlikte gerçeklestireceğiz. Ürettiğimiz bütün ürünlerin yurt içinde ve yurt dışında pazarlanmasıyla, yabancı ülkelerin göstereceği rağbet ve ilgi, bu işle uğraşan birçok insanın bu yöreye akın etmesine yol açacak. Gerek tarıma, gerekse turizme dayalı yatırımcıların bölgeye yatırım yapmasına neden olacak" dedi.
"HİNDİLER ÇEKİRGE ZARARLISINI YİYECEK" Şu anda 30 dekar alanda tüysüz şeftali, 5 dekar alanda elma, ayva, üzüm, erik, 10 dekarlık alanda da fidanlık sahası bulunduğunu ve gelecek yıllarda fidanlık sahasının 200 dekara yükseleceğine dikkat çeken Ecevit, "2.5 milyon adet fidan da alanda üretilecek. Bu arada, bölgeye getirdiğimiz hindi yavruları da ürünlere zarar veren ve bölgede yaygın olan çekirge zararlısını yiyecek, hem de hindilere bu zararlılar yem ve protein kaynağı olacak. Şu anda 100 kadar var ama, önümüzdeki hafta bin adet hindi yavrusu daha gelecek ve sayı bin 100'e çıkacak. Bu şekilde hem hindi yetiştirmiş olacağız, hem de devletin bu zararlılarla mücadele için harcamak zorunda kalacağı para da ortadan kalkacak. Tavukçuluk da aynı sekilde. Bunları da bölgeye getirmek suretiyle doğal ortamda çekirgelerle beslenecek, hem de eti ve yumurtası çok pahalı olacak. Ayrı bir gelir kaynağı olacak. Yani bitkisel ve hayvansal üretimi birlikte gerçekleştirerek devletin ve çiftçinin zararlı mücadelesi için ayıracağı masrafı ortadan kaldırmış bulunuyoruz. Çiftçimize göstermek istedigimiz şey bu. Çok karlı bir sistem. Aynı şekilde damızlık süt sığırcılığı projemiz de var. Bölgede sığırcılık yapmakta olan köylümüzü bu sistem içerisinde ortak yapmayı düşünüyoruz. Girişimimiz de öyle. Vasıfları üstün olan ineklerden oluşturacağımız bir sürü ile başlayarak bu projenin gelişmesini sağlayacağız. Proje hedefimiz 500 büyükbaş hayvan" diye konuştu.