MUĞLA (İHA) - Bodrum Yarımadası'nın en güzel beldesi sayılan Turgutreis'in hemen karşısında yer alan Yassıada'nın batıkları turizme açılıyor.
13 antik batığın bulunduğu adada bugüne kadar uygulanan dalış yasağı ve sit alanı içinde olması nedeniyle herhangi bir proje uygulanmıyordu. Turgutreis Belediyesi'nin gerekli kurum, kuruluş ve bakanlık düzeyinde gerçekleştirdiği görüşmeler sonunda Yassıada batıkları dünya kamuoyunun hizmetine açılıyor.
Turgutreis Belediyesi olarak gerekli izinleri kaymakamlık ve valilik aracılığıyla alarak, ada üzerinde proje geliştiren Başkan Ali Server Yazgan, "3 yıldır gerekli izinleri almak üzere yaptığımız çalışmaların olumlu neticelendiğini görmekten mutluluk duyuyorum. Geçtiğimiz yıl Muğla Anıtlar Kurulu'ndan gerekli izni almamızla birlikte dünyada tek olacak projeyi hayata geçirmek üzere Kültür ve Turizm Bakanlığı'na müracaat ettik. Turizm Bakanlığı'na ait olan bu ada için bakanlıkla aramızda bir protokol imzalandı. Hazırlamış olduğumuz projeyi benimseyerek uygulamak üzere Turgutreis Belediyesi'ne yetki vermişlerdir. İçinde bulunduğumuz şu günlerde bu protokol maddelerini inceleme ve değerlendirme aşamasındayız. İmzaladıktan sonra ise bu projeyi hayata geçirmek üzere kolları sıvayacağız" dedi.
Yazgan, sponsor destekleri aradıklarını belirterek, "Dünyada tek olduğunu iddia ettiğimiz bu proje, Yassıada üzerinde kafeteryası, restoranı, konferans salonu, tuvaletleri, basınç odaları bulunan ayrı yüzyıllardan kalma batıkları dünyanın izlemesini sağlayabilme projesidir. Ada üzerinde sürekli olarak rehber ve hocalar bulundurularak ve dalma meraklılarına batıklar ve ada hakkında gerekli bilgileri verdikten sonra dalış yapmaları sağlanacaktır. Böylelikle yüzyıllardır saklanan tarihi dünyanın izlemesini sağlayacağız. Bu antik batıkların Turgutreis'in kültürüne, tarihine ve ekonomisine büyük katkı sağlayacağı düşüncesindeyim. İçinde bulunduğumuz şu günlerde başlatabilirsek 6 ay sonunda dünyada tek olacak bu projeyi sunabileceğiz. Yaklaşık 1 milyon dolara mal olacak bu projeyi ödeme gücümüzün olduğunu da belirtmekten mutluyum" diye konuştu.